تقدیر از استاد قان‌بیگی پیشکسوت صنایع‌دستی استان سمنان در جشنواره پیشکسوتان سرزمین من

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: در جشنواره پیشکسوتان سرزمین من از استاد محمدمهدی قان‌بیگی پیشکسوت صنایع‌دستی استان سمنان تجلیل شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سمانه سلطانی‌پور گفت: در جشنواره پیشکسوتان سرزمین من که به مناسبت هفته ملی سالمندان برگزار شد، از استاد محمدمهدی قان بیگی هنرمند پیشکسوت صنایع‌دستی در رشته سفال و سرامیک تجلیل به عمل آمد.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بابیان اینکه این هنرمند دارای درجه‌یک هنری و فارغ‌التحصیل دکترای هنر است، افزود: استاد قان‌بیگی فارغ‌التحصیل نقاشی مدرن از کالج کنتر بری انگلستان است و آثار این هنرمند موفق به کسب نشان مرغوبیت صنایع‌دستی شده است.

او ادامه داد: کسب نشان برتر دوسالانه سفال و سرامیک، حضور در بیش از ۱۰۰ نمایشگاه داخلی و خارجی، آموزش انواع تولیدات سفال و سرامیکی به علاقه‌مندان داخل و خارج از کشور و کسب رتبه‌های برگزیده از دیگر سوابق هنری این هنرمند پیشکسوت است.

سلطانی‌پور با بیان اینکه مطالعه و تحصیل در زمینه مینیاتورهای سنتی ایران، شرق اروپا، نقاشی دوره قاجار و سرامیک از جمله فعالیت هنری استاد قان‌بیگی به شمار می‌روند، گفت: عضویت در شورای انتخاب آثار برگزیده موزه و صنایع‌دستی، دبیری و داوری دوسالانه سفال، از دیگر سوابق هنری این پیشکسوت است.

این جشنواره به همت اداره کل بهزیستی استان سمنان، دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان و ادارات کل از جمله اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان در فرهنگسرای کومش سمنان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071601048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha