به گزارش ميراث آريا (chtn)\"احمدروستا \"، عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي، در همايش بازاريابي و مهندسي فروش و نقش آن در توسعه گردشگري ضمن بيان اين مطلب گفت: بازاريابي و تبليغات مبحثي علمي با مباني تئوريک و عملي است . در بازاريابي و تبليغات موفق آنچه بيان مي‌شود، بايد عمل شود، تا نتيجه‌ مطلوب به دست آيد.

وي با اشاره به اين‌که تعامل ميان دانشگاه و دولت در توسعه‌ گردشگري حساس و تاثيرگذار است، افزود:‌ گردشگري امروز ايران بيش از هر چيز به مديريت و استراتژي گذار نياز دارد؛ چراکه ما در فضايي به‌سر مي‌بريم که دست‌اندرکاران اين صنعت مصمم هستند، از فضايي غير علمي، سنتي و غيرحرفه‌اي گذشته به‌ فضايي علمي‌، مدرن و حرفه‌اي وارد شوند، بنابراين در اين دوره نيازمند مديريتي شفاف و ابزار و شرايطي ويژه هستيم.

روستا درک نادرست مفاهيم و مديريت حرفه‌اي را دلايل بسياري از عقب‌افتادگي‌ها در کشور و در حوزه‌هاي مختلف از جمله گردشگري دانست و گفت: بازاريابي چيزي جز درک عوامل مورد نياز در يک
داد و ستد دوجانبه نيست.

وي اضافه کرد: گردشگري در کشور ما هنوز نا مفهوم است، بازاريابي را درکشورمان هنوز درک نکرده‌ايم،از اين رو استراتژي که کشور ما در حال حاضر به آن نياز دارد رقابت است چرا که گردشگري در آينده با رقابت همراه است و رقابت تحول، نوآوري و خلاقيت را برمي‌انگيزد.

عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي بازاريابي ايران را نيازمند استراتژي‌هاي گوناگون دانست و تاکيد کرد: استراتژي‌هاي نوين و يکپارچه و استفاده از تکنيک‌ها و روش‌هاي جديد، مهم‌ترين ابزار براي بازاريابي مناسب در گردشگري است.

وي با اشاره به اينکه گردشگري امروز ديگر نمي‌تواند تکرو باشد، توصيه کرد موسسات فعال گردشگري با کشور هاي همسايه تور هاي مشترک و ترانزيتي برگزار کنند.

/102/H/S/




انتهای پیام/

کد خبر 1386040526