به‌گزارش ميراث آريا(CHTN)، بحرين به طور پيوسته در تلاش است تا خود را براي انتخابات سازمان جهاني يونسکو که 24 و 25 ماه اکتبر (2 و 3 آبان) در مقر اصلي اين سازمان در پاريس صورت مي‌گيرد آماده کند.

فعاليت‌هاي انتخاباتي بحرين که توسط وزارت اطلاعات و وزارت فرهنگ و ميراث ملي آن هدايت مي‌شود، با هدف انتخاب بحرين به عنوان قطب ميراث فرهنگي، توسعه، حفاظت، آمورش و ... صورت مي‌گيرد.

\"بريتا رودولف\" مدير ميراث فرهنگي و مشاور سازمان يونسکو در بحرين در موزه ملي بحرين اعلام کرد: ما احساس مي‌کنيم بحرين از آن جهت که در حال حاضر تخصصي‌ترين و باتجربه‌ترين منطقه در جهان عرب است براي اين انتخاب شايسته است و با توجه به اينکه تونس و مراکش نيز در اين کميته حضور دارند و حوزه خليج فارس نيز به خوبي ظاهر شده، اميدواريم با توجه به تلاش‌هاي بحرين، اين رقبا را پشت سر بگذاريم.

وي ادامه داد: در صورت انتخاب بحرين طرح‌هاي بسياري براي آموزش، حفظ و احياي ميراث تاريخي و مديريت اين مناطق براي توسعه فعاليت‌هاي بين‌المللي اجرا خواهد شد و بحرين با هدف تبديل شدن به مرکز تحصصي در سطح منطقه و در سطح بين‌المللي بيشتر از امروز فعاليت خواهد کرد.

بنابراين گزارش، فعاليت‌هاي انتخاب بحرين در سي و يکمين نشست سازمان يونسکو در نيوزيلند ارائه شد و بحريني‌ها در انتظار به ثمر رسيدن تلاش‌هايشان در نشست ماه اکتبر هستند.

S/H/108


انتهای پیام/

کد خبر 1386041914