وي افزود: انعطافپذيري و ظرافت در محرق به مراتب بيشتر از معرق است.
رنجبر با اشاره به اينکه هنرمند جلوهها و زيباييهاي دروني خود را به اثر هنري انتقال ميدهد، گفت: يادگيري محرق نياز به استعداد و خلاقيت بالايي دارد.
وي آشنايي با تذهيب و خطاطي، تخصص در برش و طراحي و شناخت رنگها را لازمه يادگيري محرق دانست و افزود: خاستگاه اين هنر در خوزستان است.
رنجبر در پاسخ به اين پرسش که آيا تا به حال نمايشگاهي از آثار وي برگزار شده است يا خير، گفت: در تهران پيشنهاد برگزاري نمايشگاه ازسوي مسئولان به هنرمندان تنها براي رفع تکليف است و نظارت و برنامهريزي دقيقي ازسوي سازمانهاي مربوطه صورت نميگيرد.
وي با بيان اين مطلب که بارها به دليل ندانمکاريهاي مسئولان برگزاري نمايشگاهها، توليدات وي زير برف و باران مانده و آسيب ديدهاند، تصريح کرد: تنها در نمايشگاهي که توسط سازمان صنايعدستي اراک و به همت معاونت پيشين استان، برگزار شده بود؛ شاهد توجه، رسيدگي و برنامهريزي مناسبي بوديم.
رنجبر در پايان با اشاره به اينکه با وجود فعاليت زياد، بهدليل مشکلات مالي تاکنون موفق به صادرات آثار خود به خارج از کشور نشده است، خواستار توجه مسئولان و سرمايهگذاري در اين زمينه و نيز برگزاري نمايشگاه دائمي، ايجاد مراکز بازاريابي براي شناسايي بازارهاي خارجي و اطلاعرساني در جهت تجارت اين آثار هنري شد.
M/H/111
انتهای پیام/