\"کيانوش تکلو\" به ميراث آريا(chtn)گفت: دفاتر خدمات مسافرتي هنگام دريافت مجوز بند \"ب\" بايد ضمانت‌نامه بانکي 5 ميليون توماني ارائه کنند تا در صورت بروز مشکل در اجراي تورها اين مبلغ به نفع مسافران ضبط شود.

وي با بيان اينکه در هفته گذشته مبلغ 15 ميليون تومان از ضمانت‌نامه‌هاي دفاتر خدمات مسافرتي به اجرا گذاشته شده است، تاکيد کرد: مشتريان چند آژانس مسافرتي از دفاتر طرف قرارداد خود شکايت کردند که با حکم قضايي ضمانت‌نامه‌هاي آنان نقد و به حساب دادگستري واريز شد.

تکلو يادآور شد: اينگونه ضمانت نامه‌ها تا سال 83 يک ميليون تومان و از سال 83 تا کنون نيز 5 ميليون تومان است، ولي در شرايط فعلي اين مبلغ بايد افزايش يابد.

وي با بيان اينکه آيين‌نامه اين موضوع در حال تدوين است، متذکر شد: با توجه به افزايش هزينههاي تورهاي داخلي و خارجي اين ضمانت‌نامه بايد به 30 ميليون تومان افزايش يابد تا در صورت شکايت همزمان چند مسافر از يک آژانس، بتوانيم جوابگوي آنان باشيم.

وي گفت: مسافران بايد قبل از عقد قرارداد با دفاتر مسافرتي از مجاز بدون آنها اطمينان حاصل کنند، در غير اين صورت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري هيچ تعهدي نسبت به آنها ندارد.

S/H/106


انتهای پیام/

کد خبر 1386041939