به گزارش ميراث آريا(CHTN)، مديرعامل هما در حاشيه همايش بين‌المللي \"ايران-ترانزيت\" درباره تاخيرهاي به وجود آمده در پروازهاي اين شرکت گفت: در سال 85، ميانگين تاخير در اين شرکت 15 دقيقه بوده، در حالي که ميانگين تاخير در ايرلاين‌هاي بزرگ دنيا بيش از 30 دقيقه است.

\"سعيدحسامي\" افزود: هواپيمايي که 20 سال از عمرش گذشته، دچار مشکل و نقص فني مي‌شود و تجربه هما سبب شده که تاخير‌ها در همين حد باقي بماند.

وي‌ گفت: ما ناوگاني را سرپا نگه داشته‌ايم که آمريکا از 25 سال پيش انتظار داشته نابود شود.

به گفته وي، در هيچ شرايطي هواپيماي مشکل‌دار از زمين بلند نمي‌شود و با افزايش استاندارد‌ها چک‌هاي پروازي دقيق‌تر شده و قاعدتاً ميزان تأخير‌ها افزايش مي‌يابد.

مديرعامل هما خاطرنشان کرد: هما ايرلاين ملي است و تضعيف آن به مصلحت نيست؛ ضمن آنکه حمايت رئيس‌جمهوري فعلي از حمل و نقل هوايي تاکنون بي سابقه بوده‌است.

حسامي‌ افزود: براساس قانون، پرواز‌هاي خارجي در انحصار هماست، اما اين مسئله در حال حاضر رعايت نمي‌شود و ديگر ايرلاين‌ها نيز به کشور‌هاي خارجي پرواز دارند.

M/R/105


انتهای پیام/

کد خبر 1386042437