به‌گزارش ميراث آريا(CHTN)، \"لادن تهراني\" مسئول دفتر تبليغات و بازرگاني معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در نشست صبح امروز با وزير ميراث فرهنگي استان کامپانياي ايتاليا ضمن بيان اين مطلب گفت: دفتر تبليغات گردشگري بسياري از کشورها از جمله ژاپن، چين، فرانسه و ايتاليا را به عنوان بازار تبليغات گردشگري خود انتخاب کرده است.

وي با اشاره به اينکه ايتاليا چهارمين کشور توريست‌پذير دنياست، خاطرنشان کرد: دفتر تبليغات معاونت گردشگري براي جذب توريست از ايتاليا و از بين بردن اثر تبليغات از طريق شبکه‌هاي ماهواره‌اي فعال شده است. همچنين معاونت گردشگري در نمايشگاه‌هايي که در ايتاليا برگزار مي‌شود حضوري فعال دارد.

تهراني به ايجاد دفاتر اطلاع‌رساني در کشورهاي هدف اشاره کرد و گفت: تاکنون در کشور عمان و تايلند اين دفاتر راه‌اندازي شده و با توجه به تقاضاي بسيار زياد ايتاليا به راه‌اندازي اين دفاتر، دفاتر اطلاع‌رساني ايران نيز به زودي در ايتاليا راه‌اندازي خواهد شد.

در ادامه اين جلسه دکارو مديرکل وزارت ميراث فرهنگي استان کامپانياي ايتاليا ضمن اشاره به توسعه واژه فرهنگ رکوريسم گفت: فرخمگ نبض صنعت توريست است و براي شکوفايي اين صنعت بايد جنبه‌هاي فرهنگي آن را نيز رونق دهيم.

وي ادامه داد: توريسم صنعت گسترده‌اي در دنيا به شمار مي‌آيد و هر کشور به فراخور منابعي که در اختيار دارد مي‌تواند توريست جذب کند. ايران نيز با توجه به جاذبه‌هاي فرهنگي، طبيعي و تاريخي خود مي‌تواند در اين موزه به جذب توريست بپردازد.

\"محمدرضا خلدي‌نسب\" سرپرست دفتر امور بين‌الملل نيز در اين نشست به توسعه صنعت گردشگري در ايتاليا اشاره کرد و گفت: سازمان ميراث فرهنگي ايران براي توسعه روابط خود، کشورهاي مختلف را اولويت‌بندي کرده و ايتاليا در اولويت‌هاي اول براي افزايش همکاري‌ها قرار دارد.

وي افزود: براساس سياست‌ها و خط‌مشي سازمان قرار است نخستين همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در توسعه صنعت گردشگري ايران را با هدف ايجاد زيرساخت‌ها و تسهيلات توسعه گردشگري 25 و 26 آگوست در تهران برگزار کنيم.

115/S/H


انتهای پیام/

کد خبر 1386042445