وي اضافه کرد: نظارت بر آژانسهاي مسافرتي بايد در حد بالايي صورت گيرد، زيرا آنچه در اين حوزه توليد ميشود کالا نيست بلکه خدمات است و محور ارائه اين خدمات انسان است و در صورت رخ دادن هرگونه اشتباهي شايد امکان جبران وجود نداشته باشد.
مدير عامل آژانس مسافرتي آيتو تصريح کرد: گردشگري ورودي علاوه بر تاثير بر اشتغالزايي و ارزآوري کشور، نقش موثري هم در معرفي و تبليغ کشور برعهده دارد. از سوي ديگر مهمترين بحث در مورد کشور ما تبليغات منفي است و آژانسهاي مسافرتي غير مجاز که خود را موظف و ملزم به پاسخگويي نميدانند با ارائه خدمات بد و يا عدم ارائه خدمات مناسب و تعهد شده ، ميتوانند نقش بسيار منفي را در اين زمينه بازي کنند، که اين به سود کشور نيست.
سرورنيا افزود: آژانسهاي مسافرتي در صورت اشتباه در ارائه خدمات، فرصت جبران ندارند و از آنجا که استاندارد خاصي در زمينه آژانسهاي مسافرتي و ويژگيهاي يک تورليدر وجود ندارد، نظارت برعملکرد آژانسها بايد هميشگي باشد زيرا با کوچکترين اشتباه در زمينه ارائه خدمات، برداشت ذهني گردشگر خارجي در مورد ايران دگرگون خواهد شد و هميشه با خاطرهاي بد از سفر خود ياد خواهد کرد.
وي يادآور شد: نظارت بر آژانسهاي مسافرتي بايد با شتاب پيش رود و مراجع مسئول هرچه سريعتر راههاي اجراي نظارت بهتر را در اختيار بازرسان قرار دهند.
R/H/102
انتهای پیام/