به گزارش ميراث آريا(chtn) \"حسن زياري\" در نخستين جلسه با روسا و نمايندگان 22 شرکت خصوصي حمل و نقل ريلي و معاونت سير و حرکت و بهره برداري با تاکيد بر اجرايي کردن اصل 44 قانون اساسي و کاهش تصدي‌گري دولت، تصريح کرد: حمايت و تقويت بخش خصوصي از سياست‌هاي اصلي راه آهن است.

زياري با اشاره به نوپا بودن بخش خصوصي در صنعت حمل و نقل ريلي بر شفاف سازي قوانين در اين عرصه تاکيد کرد و گفت: مديريت جديد براي تبادل نظر با بخش خصوصي تلاش و از نظرات و پيشنهادات آنها استقبال مي‌کند.

وي افزود: براي بررسي وضعيت بخش خصوصي در صنعت حمل و نقل ريلي مسئولي تعيين مي‌شود.

معاون وزير راه و ترابري همچنين براي حل مشکلات موجود در زمينه افزايش ظرفيت خطوط، تامين و ساخت لکوموتيو و تعميرات واگن‌ها به نمايندگان بخش خصوصي قول همکاري داد و همراهي با آنها را از اولويت‌هاي راه آهن دانست.

مدير عامل جديد راه آهن همچنين در پايان از بررسي ميزان تعرفه حق دسترسي آزاد خبر داد.

\"پرويز عاليوند\" رئيس هيئت مديره انجمن صنفي شرکت‌هاي خدمات حمل و نقل ريلي در اين جلسه ضمن تشريح نحوه فعاليت بخش خصوصي در راه آهن گفت: علي رغم افزايش ميزان واگن‌ها، ضريب بهره‌وري واگن‌ها به علت نبود نيروي کشش تحقق نيافته است.

وي افزود: ميزان درآمد و دريافتي‌هاي بخش خصوصي، پاسخگوي ميزان سرمايه‌گذاري نيست و ما با مشکل نقدينگي روبرو هستيم.

عاليوند با بيان اينکه در نيمه دوم سال گذشته واگن‌هاي خريداري شده هر 20 روز يکبار ، حرکت داشته‌اند و عملکرد آنها زير 100 کيلومتر بوده است، از تصميم بخش خصوصي براي ساخت لکوموتيو و يا خريد کوموتيو دست دوم از خارج کشور خبر داد.

105/



انتهای پیام/

کد خبر 1386050221