به گزارش ميراث آريا(chtn) \"داريوش کيهان مهر\" دبير همايش ملي نقش رسانه‌ها در توسعه گردشگري با اشاره به اينکه رسانه‌ها جايگاه رفيعي در توسعه گردشگري دارند، گفت: محورهاي اصلي اين همايش بررسي نقش رسانه‌هاي مختلف ديداري و شنيداري در توسعه صنعت گردشگري، ارائه راهکارها و آشنايي بخش‌هاي مختلف براي همکاري در اين زمينه است.

وي اضافه کرد: همايش ملي نقش رسانه‌ها در توسعه گردشگري هشتم مردادماه در سالن اجتماعات سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري برگزار مي‌شود.

کيهان مهر پيشنهاد کرد: تمام رسانه‌هاي ديداري و شنيداري و روزنامه‌ها بايد بخشي از صفحات خود را در هر شماره به صنعت گردشگري اختصاص دهند و اين کار بايد توسط اساتيد دانشگاه و مسئولان ذيربط در سازمان گردشگري، طي کميته‌اي پيگيري و به صورت علمي اجرايي شود.

کيهان مهر، به ارائه طرحي از سوي سازمان ميراث فرهنگي براي ارتقاي صنعت گردشگري در خصوص جوايز بانک‌ها اشاره کرد و گفت: در اين طرح از دولت خواسته شده که نهادها و ارگان‌هاي دولتي به خصوص بانک‌ها، بخشي از جوايز خود را به صنايع‌دستي اختصاص دهند. به نظر مي‌رسد بهتر است طرحي نيز برنامه‌ريزي شود تا بخشي از جوايز بانک‌ها به صورت سفر داخلي باشد.

دبير اين همايش با اشاره به اينکه رسانه‌ها بايد تعامل خود را با دستگاه‌هاي دولتي و خصوصي بيشتر کنند، بيان کرد: اگر تعامل جدي بين اصحاب رسانه و حوزه گردشگري ايجاد شود با برنامه‌ريزي جامع حداقل 3 تا 5 سال آينده پيشرفت بسيار مطلوبي در حوزه گردشگري اتفاق خواهد افتاد.

کيهان مهر افزود: در اين همايش يک روزه که با همکاري سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي گردشگري و انجمن صنفي دفاتر مسافرتي استان تهران برگزار مي‌شود، مسولان بخش‌هاي مختلف سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري، استادان دانشگاه، محققين و پژوهشگران حوزه گردشگري حضور دارند.

S/H/102


انتهای پیام/

کد خبر 1386050746