\"اسفنديار رحيم مشايي\" افزود: فناوري اطلاعات امکان اطلاعرساني را در عرصه گردشگري به وجود ميآورد و ميتواند به عنوان يک عنصر تاثيرگذار جاذبههاي گردشگري کشور را معرفي کند .
وي با بيان اينکه اگر فناوري اطلاعات و ارتباطات نداشته باشيم، نميتوانيم گردشگري جهاني را مديريت کنيم، اضافه کرد: فناوري اطلاعات و ارتباطات در صنعت گردشگري يک بحث جهاني است و مديران بايد از طريق IT به بازارهاي جهاني وارد شوند و جاذبههاي کشور را معرفي کنند.
رحيم مشايي با اشاره به اينکه ما داراي امتيازات برجستهاي در صنعت گردشگري هستيم، تصريح کرد: جاذبههاي گردشگري ما داراي تنوع زيادي هستند و بايد از طرق مختلف انگيزههاي سفر را در مردم ايجاد کنيم و اين آغاز پديد آمدن شوق سفر در افرادي است که ايران را انتخاب ميکنند.
وي ادامهداد: گزينههاي فراوان در عرصه گردشگري جهاني مطرح است و قدرت انتخاب به مشتري ميدهد و اگر از فناوري اطلاعات بهره نبريم به طور طبيعي در جريان رقابت جهاني حضور نخواهيم داشت و نميتوانيم انگيزه سفر را در ميان مردم دنيا براي انتخاب ايران ايجاد کنيم.
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري همچنين گفت: تکنولوژي به ما فرصت ميدهد همه جاذبههاي گردشگري را به جهان معرفي کنيم، اما دنياي امروز مسئوليت ديگري بر عهده ما گذاشته است و اگر از IT بهره نبريم در عرصه جهاني با خطر حذف مواجه خواهيم شد.
وي تاکيد کرد:IT براي تحقق گردشگري و رسيدن به نقطههاي آرماني وابسته به تکنولوژي اطلاعات است .
S/H/104
انتهای پیام/