هنرمند تهراني با اشاره به اينکه در پتينه روي چوب اشيا رنگ کهنگي به خود ميگيرند، تصريح کرد: با توجه به جنس اشياي مورد نظر از روشهاي مختلفي براي پتينه کاري استفاده ميشود به عنوان مثال پتينه چوب به کمک رنگها و پتينه فلز از طريق اسيد و حرارت به توليد نهايي ميرسد.
وي با بيان اينکه دليل تفاوت ميان آثار وي با ساير آثار در تکنيک طراحي و رنگامزي آنهاست افزود: با استفاده از نقوش ايراني و رنگ آبي که ريشه در فرهنگ ايران دارد، روح ايراني را در آثار خود زنده کردهام.
هاديزاده که نبود طراحان کاردان را ضعف اساسي در حوزه هنرهاي تجسمي ميداند، گفت: تا زماني که هنرمندان به طرحهاي تکراري و کپي برداري از ساير آثار ميپردازند نميتوان به توسعه هنر پتينه در کشور اميدوار بود.
وي افزود: اگر کارگاههاي مناسب در اختيار ما قرار بدهند، ميتوانيم توليدات خود را افزايش دهيم و تنوع کار را بالا ببريم.
هاديزاده که از سال 1380 به اين حرفه مشغول است با اشاره به اينکه متقاضيان آثار وي قشر خاصي از افراد هستند تاکيد کرد: تنوع و تازگي اين محصولات بيش از هر عامل ديگري منجر به جذب مخاطبان شده است.
111/S
انتهای پیام/