وي افزود: افزايش قيمت در تمام مراحل توليد چرم تأثيرگذار بوده است، چنانچه اين امر موجب شده بيشتر توليدکنندگان براي کاهش هزينههاي اوليه، اقدام به حذف چند مرحله از توليد کنند.
مرادي با بيان اينکه کمبود سرمايه اوليه براي تهيه وسايل و تجهيزات مکانيزه نيز در ميان توليدکنندگان مصنوعات چرمي رو به افزايش است، تصريح کرد: اين موضوع کيفيت توليدات را تحتتأثير قرار ميدهد.
وي با اشاره به کاهش کيفيت محصولات چرمي خاطرنشان کرد: تنها قشر مرفه جامعه به دنبال خريد محصولات چرمي هستند که درصورت کاهش کيفيت توليدات، اين افراد نيز رغبتي به خريد چرم نشان نميدهند.
هنرمند تهراني يادآور شد: در گذشته بخشي از توليدات چرمي ايران به کشورهاي اروپايي و آمريکا صادر ميشد و با استقبال خوبي هم روبهرو بود، ولي بهدليل بروز برخي مشکلات پيش آمده در روابط ايران و اروپا، هماکنون صادرات اين محصول تنها از طريق واسطهها و برخي فعالان ايراني در خارج کشور صورت ميگيرد.
مرادي قابليت گسترش صادرات مصنوعات چرمي را مورد توجه قرار داد و گفت: بازاريابي و برگزاري نمايشگاههاي خارجي ميتواند راهگشاي صادرات اين محصول به خارج از کشور باشد.
M/114
انتهای پیام/