وي با بيان اينکه محبوبيت جهاني فرش دستباف ايران مديون طراحي نمادين آن است، تصريح کرد: بيشتر کشورهاي اروپايي و سنتگرا فرش ايران را با طراحي سنتي و نمادين ميپسندند در حالي که توليدکنندگان بدون در نظر گرفتن نقوش اصيل فرش ايراني تنها به فروش بالاي خود در سطح جهان فکر ميکنند.
رسولي با اشاره به ورود رشته طراحي فرش به دانشگاهها و تدريس آن بهصورت علمي ازسوي اساتيد مجرب به هنرمندان، يادآور شد: زماني که رشتهاي آکادميک ميشود بايد از همه نظر علمي شده و کتابهاي متنوع آن رشته بهصورت گسترده در اختيار هنرجويان قرار گيرد.
هنرمند تهراني در ادامه طراحي فرش دستباف را نيازمند ايجاد خلاقيت با حفظ چارچوب اوليه طرح آن دانست و افزود: در صورت شناسايي طرحهاي مورد قبول جوامع مختلف و بررسي سلايق روز دنيا ميتوان به ارائه طرحهاي جديد و مورد پسند در بازارهاي جهاني پرداخت.
M/114
انتهای پیام/