وي تصريح کرد: همچنين بايد مدارسي خوب و مناسب براي تدريس طراحي داشته باشيم، البته نه مدارس غير انتفاعي که نياز به کلي پول دارد بلکه مدارسي که آموزش در آن براي علاقمندان رايگان باشد.
دادبه گفت: اگر ما مدارس و دانشکدههاي خوبي در طراحي داشته باشيم، جشنوارههاهم باشکوهتر برگزار خواهد شد.فراموش نکنيد که افراد حاصل جشنوارهها نيستند، بلکه حاصل آموزشند.
اين هنرمند با بيان اين مطلب که\"جشنواره نقطه آخر است، يعني کساني که به جايي رسيدهاند ميايند در جشنواره شرکت کنن\" يادآور شد: لازمه يک جشنواره خوب وجودافراد توانا ست که آن هم نياز به آموزش با کيفيت و پرورش همه جانبه افراد دارد، اما متأسفانه به آن توجه چنداني نميشود.
وي ادامه داد: جشنواره ميتواند يک اميد و انگيزهاي ايجاد کند و من با برگزاري آنها موافق هستم، اما اصل مسئله که همان امکانات آموزشي و آموزش است را نبايد از ياد ببريم.
دادبه با انتقاد از وضعيت آموزش در دانشکدههاي هنر، گفت: ما آموزش آکادميک که داراي يک جهت باشد نميبينيم، دانشگاه کارکرد لازم را ندارد و دانشجو مجبور آموزشهايي خارج از دانشگاه فراگيرد چنانکه بيشتر شرکت کنندگان در کلاسهاي خارج از ساعات دانشگاه ها را دانشجويان تشکيل ميدهند.
اين مدرس طراحي با بيان اينکه وضعيت آموزش در هنرستانها و دهههاي گذشته مناسبتر بوده است، تصريح کرد: با اندکي دقت ميبينيم که بيشتر کساني که در جشنوارهها برگزيده شدهاند شاگرد هنرستان هستند.اگر در هنرستانها همان برنامه هايي را که در دهههاي گذشته اجرا ميشد تداوم يابد، همه برگزيدگان جشنوارهها بچههاي هنرستاني خواهند بود.
دادبه ادامه داد: متأسفانه حمايت چنداني از مدرسان و معلمان خوب عرصه طراحي به چشم نميخورد، بايد براي حفظ استادان و معلمان اين هنر هزينه کرد.
وي افزود: هنرستان زماني ميتوتند به خوبي به ايفاي وظايف خود بپردازد که علاوه بر امکانات، استاد و مدرس خوبي در آن تدريس کند.
خاطر نشان ميشود؛جشنواره طراحي معاصر ايران با عنوان نخستين جشنواره و همايش طراحي دکتر سندوزي 25 آبانماه 86 برگزار ميشود و علاقمندان تا 25 مهرماه امسال فرصت دارند که حداکثر سه اثر خود را در ابعاد 120در 250، بدون محدوديت موضوعي، تکنيکي و گروه سني به نشاني: تهران، ميدان آرژانتين، خيابان احمد قصير، کوچه 12، پلاک 31، موزه دکتر سندوزي ارسال کنند.
114/
انتهای پیام/