به گزارش ميراث آريا(chtn) رئيس پژوهشکده حمل و نقل در نهمين همايش حمل و نقل ريلي ايران با بيان اين مطلب تصريح کرد: هزينه جابه جايي مسافر و بار با راه آهن يک ششم حمل و نقل جاده‌اي است.

\"محمود عامري\" تصريح کرد: احتساب اين رقم بدون هزينه تصادفاتي است که در جاده هاي کشور رخ مي دهد .

وي گفت: با بررسي پتانسيل‌هاي موجود مي‌توانيم بهينه سازي خطوط راه آهن و حرکت قطارها را بررسي کنيم و در صدد آن هستيم که ظرفيت جا به جايي بار و مسافر را با فن آوري‌هاي نوين افزايش دهيم .

عامري گفت: مجلس شوراي اسلامي تبديل خطوط راه آهن به شبکه را تصويب کرده است که دولت و وزارت راه و ترابري در راستاي اتصال خطوط راه آهن اقدامات زيادي انجام داده‌اند.

رئيس پژوهشکده حمل و نقل با اشاره به اقدامات انجام شده در اين پژوهشکده تصريح کرد: ما با توجه به رسالت پژوهشکده فهرست بهاي روسازي و زير ساري و طرح هندسي راه آهن را منتشر کرده‌ايم .

وي بازنگري مقررات سير و حرکت سيتم مديريت و بهينه سازي خط بهينه سازي فرآيندها علائم را از ديگر اقدامات انجام شده در پژوهشکده ذکر کرد و گفت: در حال حاضر در طرح روسازي راه آهن هستيم.

عامري گفت: من در تمام فرصت‌ها اعلام کردم که بايد نقطه نظرات پژوهشگران منتقل شود تا ما با استفاده از ظرفيت‌هاي پژوهشکده بتوانيم اين طرح‌ها را با سرعت بيشتر به انجام برسانيم./105



انتهای پیام/

کد خبر 1386081930