به گزارش ميراث آريا (chtn) رئيس کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي در نهمين همايش حمل و نقل ريلي ايران با بيان اين مطلب افزود: در حالي که متوسط خطوط ريلي ايران 4/4 متر در هر کيلومتر است اين رقم به صورت متوسط در کشورهاي عضو اکو 5/10 است .

\"علي اکبر آقايي\" تصريح کرد: اين رقم براي برخي از کشورها منطقه 11 متر در هر کيلومتر و در کشورهاي توسعه يافته بالاي 50 متر در هر کيلومتر مربع است. وي با بيان اينکه در تمام گزارش‌هاي سازمان مديريت و برنامه‌ريزي عامل تاخير پروژه‌ها کمبود بودجه‌هاي عمراني اعلام مي‌شد و با اشاره به تصويب لايحه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت در مجلس شوراي اسلامي افزود: تصويب اين لايحه در پيش و پس از انقلاب اسلامي بي‌نظير است.

رئيس کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با اشاره به مفاد قانون برنامه چهارم و چشم انداز 20 ساله براي اتصال شبکه ريلي ايران به شبکه‌هاي ريلي کشورهاي همسايه گفت: براي اين امر و برخي موارد ديگر در طول قانون برنامه چهارم رقمي در حدود12هزار و 611 ميليارد تومان پيش بيني شده است.

آقايي با اشاره به اعتبارات تخصيص يافته در لايحه حمل و نقل عمومي و مديريت مصرف سوخت گفت: با تخصيص اعتباراتي که در لايحه حمل و نقل عمومي پيش بيني کرده‌ايم بودجه وزارت راه و ترابري در سال 1391 تا 4 برابر افزايش پيدا خواهد کرد.

وي تصريح کرد: اگر توسعه حمل و نقل ريلي در بخش درون شهري به همراه بخش برون شهري پيش بيني نمي‌شد ما نمي‌توانستيم مديريت مصرف سوخت را در بخش درون شهري داشته باشيم بنابراين مجلس با تلفيق دو لايحه يک لايحه را ارائه کرد.

آقايي خاطر نشان کرد: متوسط عملکرد ما در بخش احداث خطوط ريلي در طول برنامه 350 کيلومتر در سال است که 15 درصد از عقب ماندگي پروژه‌ها مربوط به بخش مديريتي است. بنابر اين دولت براي رسيدن به اين اهداف بايد توان اجرايي‌اش را بالا ببيرد و نارسايي‌هاي مديريت را حذف کند.

رئيس کميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه الان قريب 5 هزار کيلومتر راه آهن در دست احداث است تصريح کرد که طبق آخرين گزارش‌هايي که خود راه آهن ارائه کرده، ساخت 5 هزار کيلومتر خط راه آهن ديگر نيز در دست مطالعه است و ساخت 7 هزار کيلومتر ديگر هم در برنامه‌هاي آينده پيگيري مي‌شود.
/105



انتهای پیام/

کد خبر 138608198