وي افزود:برگزاري نمايشگاههاي بين المللي نتيجه همکاري تمام ارگانها و بخش خصوصي است و بايد تمامي ظرفيتهاي ايران به جهانيان معرفي شود.
مشايي تصريح کرد: اگر کسب مقام نخست در نمايشگاه گردشگري و حضور ايران درنمايشگاههاي مختلف گردشگري دنيا اگر 5 سال ديگر هم طول ميکشيد باز هم مي توانستيم آن را شاخص موفقيت ايران بدانيم واکنون بايد اين مسير رابا سرعت بيشتري طي کنيم.
معاون رئيس جمهور تاکيد کرد: از حضور در نمايشگاههاي گردشگري جهاني علاوه بر بهرهمندي از ظرفيتهاي تخصصي اين صنعت براي جذب گردشگر نيز استفاده کردهايم.
مشايي افزود: حضور در اين نمايشگاهها، فرصتي براي تبليغات و افزايش اطلاعرساني درباره جاذبههاي گردشگري و تاريخي کشور بود، بهطوري که بتوانيم حرکتهاي اندک گذشته را با حجم بيشتر و با کيفيتتر انجام دهيم.
وي ادامه داد: با طراحي سفرهاي متنوع ، تمايلات و گرايشهاي مختلف مردم را در چارچوب فرهنگ و هنر ايران پاسخ ميدهيم و از آنها به عنوان فرصتي براي حضور خود دردنيا استفاده مي کنيم.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري با اشاره به اينکه برنامهها و بستههاي سفر را از ديگر اولويتهاي ايران در نمايشگاههاي گردشگري جهاني دانست و افزود: درحاليکه برخي معتقد بودند، حضور ايران در بعضي از اين نمايشگاههاي جهاني ضرورت ندارد، من تاکيد ميکنم، تبليغات و اطلاعرساني مهمترين موضوعيت ما براي حضور در اين نمايشگاه ها است، چراکه اين نمايشگاهها، اثرگذاري مستقيمي بر نخبگان صنعت گردشگري در عرصه جهاني دارند.
مشايي با بيان اينکه ورود گردشگران در حدي که مورد نظر ما بوده، هنوز اتفاق نيفتاده است، خاطرنشان کرد: من نگران حضور گردشگران ميليوني در ايران نيستم، بلکه نگران روزي هستم که نتوانيم امکانات و تجهيزات مورد نياز را به اين گردشگران ميليوني ارايه کنيم.
وي افزود: دور نيست آن زماني که که در ايران نمايشگاه گردشگري برگزار ميشود و مردم دنيا از حضور در ايران و غرفه جمهوري اسلامي ايران استقبال مي کنند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري توجه به ظرفيتهاي اقتصادي و ويژه گردشگري ايران مانند طبيعتگردي و توريسم سلامت را مهم دانست و گفت: بايد در هريک از اين زمينهها، نمايشگاه تخصصي داشته باشيم.
وي با بيان اينکه سالانه 50 ميليون سفر داخلي و دو ميليون سفر ازسوي گردشگران خارجي به اماکن متبرکه ايران، به ويژه شهرهاي مشهد، قم و شيراز صورت ميگيرند، افزود: وجود اديان بزرگ و مختلف و وجود بيشتر از 500 کليسا در ايران از ويژگيهايي است که بايد براساس آنها گردشگري مذهبي را توسعه داد.
وي بيان کرد: برگزاري نمايشگاههاي ملي نبايد دروغ باشد، بلکه بايد حقيقت آنچنان که هست، همراه با واقعيت نشان داده شود. همچنين برگزاري نمايشگاه گردشگري در مقياس ملي ما را توانمند ميکند./102
انتهای پیام/