وي خاطر نشان کرد: کشور ما براي جذب گردشگران خارجي با دو اهرم جدي \"فرهنگي \"و \"زيارتي \" مواجه است .
پاک سرشت افزود:در بحث زيارتي با وجود 250 ميليون شيعه در دنيا مي توانيم گردشگران زيادي را جذب کنيم و يکي از مهمترين برنامههاي سازمان براي جذب گردشگر بايد جذب مسلمانان و شيعيان به کشور باشد .
وي با اشاره به اينکه عمده گردشگران فرهنگي در يک محدوده سني بالاي 55 سال هستند، افزود: اين گروه بيشتر مايلند با فرهنگ ، آداب و رسوم و ملل مختلف آشنا شوند و ما با وجود داشتن غناي فرهنگي زمينه مناسب براي جذب گردشگر خارجي را داريم.
وي به 5 عامل که در جذب گردشگر زيارتي و فرهنگي تاثير گذار است اشاره کرد و افزود:تبليغات گردشگري از طريق وارد شدن گردشگر خارجي به سايتهاي اينترنتي ، ايجاد علاقه و انگيزه در گردشگرخارجي ، ايجاد تمايل در گردشگر براي انجام سفر به ايران ، آگاهي از وجود امنيت در ايران ، ايجاد رضايت خاطر و خشنودي براي گردشگران و ارائه خدمات کيفي در هنگام ورود مسافر به کشور را از جمله عوامل مهم در جذب گردشگر ذکر کرد.
\"حسن روانفر\" سرپرست سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري استان اصفهان نيز در اين همايش گفت :بدون شک بازاريابي و تبليغات حاصل تلاش دست اندرکاران در زير ساختهاي اين صنعت در دورههاي مختلف زماني از طريق شيوههاي مديريت و بازاريابي است .
وي اظهار داشت : در بازاريابي و تبليغات هر مدير بايد مسائل سياسي ، فرهنگي و ساختار اجتماعي و جوانب پيرامون آن را در نظر بگيرد.
وي خاطر نشان کرد: امروز با توجه به اينکه قريب به نيم قرن از بحث گردشگري مي گذرد نمي توان به سفر به ديد محلي نگريست و بايد با توجه به جهاني شدن بحث گردشگري اصول تخصصي بازاريابي و تبليغات علمي در صحنه جهاني را مورد توجه قرار دهيم .
وي اظهار داشت : همچنين بايد آگاهي از چگونگي تبليغات در کشور را در دو بخش دولتي و خصوصي صورت گيرد.
وي تبليغات در بخش دولتي را سياست گذاري و تعيين اهداف روند بازاريابي ذکرکرد و افزود:در بخش خصوصي نيز بايد بازاريابي و تبليغات براي گردشگري به صورت محلي و جهاني باشد .
همايش بررسي شيوه هاي تبليغات و بازاريابي و نقش آن در توسعه گردشگري روز گذشته درهتل آسمان اصفهان برگزار شد ./104
انتهای پیام/