وي افزود: ما سعي داريم مقدمات ايجاد اين نمايشگاه را فراهم کنيم و در اين راه گام هاي اوليه را هم برداشته ايم.
موحدي ادامه داد: مردم ايران و انگليس داراي روابط تاريخي و طولاني هستند، به همين دليل انگليسي ها خيلي خوب با مردم ايران و فرهنگ و تاريخشان آشنا هستند.
وي گفت: در حال حاضر انگليس بيشترين توريست را از اروپا به ايران مي فرستد ولي با توجه به ظرفيت هاي فراوان ايراني اين تعداد هنوز بسيار کم است و بايد سعي کنيم با معرفي بيشتر قابليت هاي گردشگري کشورمان اين آمار ار افزايش دهيم.
وي افزود: نکته اي که در اين ميان نبايد فراموش کرد اين است که نخبگان و گردشگران علمي و فرهنگي انگليس ايران را به خوبي مي شناسند و ما نياز داريم بيشتر به معرفي ايران به قشر متوسط جامعه انگليس بپردازيم.
موحدي شرکت ايران در نمايشگاه WTM را يکي از مهمترين حلقه هاي واصل در اين زمينه دانست و گفت: با اينکه ما از قابليت هاي فراواني در زمينه جذب توريست برخورداريم ولي کاستي هايي در اين زمينه وجود دارد که مانع است و بايد هرچه سريع تر رفع شود.
وي افزود :براي توسعه توريسم در ايران بايد چرخه ناقص سرويس دهي خدمات گردشگري در بخش هاي مختلفي مانند هتل داري و حمل و نقل کامل شود، که البته اقدامات خوبي توسط سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري انجام شده ولي هنوز نياز به به گسترش بيشتري دارد.
وي جذب سرمايه گذار خارجي و ايجاد بازار رقابتي را در اين زمينه بسيار موثر دانست و گفت: مديريت توريسم در ايران بايد خود را به حد استانداردهاي جهاني برساند و بتواند حداقل با کشورهاي منطقه به رقابت بپردازد.
موحدي افزود: ما در دنيا به مهمان نوازي شهرت داريم اما نبايد فراموش کنيم که فرهنگ زيباي مهمان نوازي نمي تواند جايگزين خدمات استاندارد شود./100
انتهای پیام/