وي جايگزيني محصولات صنعتي به سنتي، نوآوري، تغييرسلايق مصرف کنندگان را از عوامل تاثيرگذار در روند نزولي بازار فرش ايران عنوان کرد و افزود: افزايش هزينههاي دستمزد، مواد مصرف از ديگر عوامل تاثيرگذار در روند نزولي در بازار فرش ايران است.
معاون وزير بازرگاني با بيان اينکه فضاي رقابت براي فرش ايران در بازار جهاني تقريبا با مشکل روبرو است، گفت: وزارت بازرگاني خواستار آسيبشناسي، تحليل و ارايه يک دليل مبتني بر واقعيت بازار جهاني براي رفع مشکلات و موانع از مرکز ملي فرش ايران بوده است.
بازرگاني افزود: امروز در تجارت جهاني صنعت فرش همانند ساير صنايع بصورت صنعتي توليد ميشود.
وي گفت: توليدکنندگان فرش بايد با توجه به انگيزه و گرايشهاي مصرف کنندگان و ارايه محصولات متنوع بازاريابي کنند.
معاون وزير بازرگاني با بيان اينکه بازارهاي اروپا و آمريکا در تجارت جهاني فرش حضور دارند، گفت: کشورهاي چون چين، پاکستان و افغانستان و برخي از کشورها نقش و طراحي فرش را از ايران گرفته و به کار بردند.
وي افزود: برخي کشورها صنعت فرش را که صنعت پايه ايران است و نمادي از فرهنگ تاريخ، هنر و زيبا آوري اين مرزوبوم است استفاده کردند.
114/
انتهای پیام/