به گزارش ميراث‌آريا(chtn)، هشتمين دوسالانه کاريکاتور تهران که هم اکنون در کنار عرصه‌هاي جهاني اين هنر، يک اتفاق بين المللي محسوب مي شود همزمان با نمايشگاه کتاب‌هاي هنري در مجموعه صبا با حضور جمع زيادي از مردم و نيز اساتيد، پيشکسوتان و چهره هاي شاخص کاريکاتور ايران همچون محمد رفيع ضيايي، استاد کامبيز درمبخش، استاد بهمن عبدي، ناصر پاک شير، بهرام عظيمي، احمد رضا دالوند و ... گشايش يافت.

در افتتاح اين دو سالانه ابتدا \"محسن زارع \" مدير عامل مجموعه صبا رسيدن اين \"بي ينال\" به يک جايگاه جهاني را دليل اعتبار و قابليت بالاي اين هنر در ايران و رشد کمي و کيفي آن در سال‌هاي اخير دانست و گفت: مؤسسه صبا با اختصاص فضاي گالري هاي خود، با نشست هاي تخصصي و پژوهشي و با برپايي بخش تجليل از اساتيدي چون بهمن عبدي و ضيايي در روزهاي برپايي اين بي ينال ميزبان اين اتفاق در کاريکاتور خواهد بود.

\"حبيب اله صادقي\" رئيس مزکر توسعه هنرهاي تجسمي و موزه هنرهاي معاصر تهران نيز با ابراز خوشحالي از ارتقاي اين بي ينال به يک سطح کيفي و تجربي برجسته و قابل قبول در تمام دنيا، با اعلام برگزاري دوسالانه مجسمه سازي ، نقاشي و چند نمايشگاه بزرگ ديگر در چند ماه آينده سال پر رونق و نشاط انگيزي را براي هنرهاي تجسمي ايران پيش بيني کرد.

وي افزود : کاريکاتور در ايران تجسمي زنده از معرفت عميق و هوش سرشار و تاريخي و ملي مردم ما بوده است و ابتکار عمل و انتخاب درست و حرفه اي از ميان بيش از 6 هزار اثر در اين دوسالانه بر اعتبار اين حرکت افزوده و اين از افتخارات جامعه کاريکاتور است که در ايران حضور دارند، ايراني، که مردمش حساس، ‌رمز پرداز و بهره و راز ميراث خرد تاريخي بزرگي هستند.

در ادامه \"مسعود شجاعي طباطباعي\"دبير هشتمين دوسالانه هم در ادامه با گزارشي از روند شکل گيري اين دوسالانه به جايگاه والاي کاريکاتور در ايران اشاره کرد و گفت: هم اينک شاهد يک اتفاق بين المللي هستيم.

بنابراين گزارش؛ هشتمين دوسالانه بين المللي کاريکاتور تهران تا پايان آذر ميزبان علاقمندان خواهد بود، همزمان با اين دوسالانه، صبا ميزبان يک اتفاق ديگري است.

نمايشگاه تخصصي کتابهاي هنري با همکاري چند ناشر هنري فعال و برجسته کشور در گالري لرزاده مجموعه صبا تحقق يک انتظار ديرين شده است برگزاري نمايشگاه تخصصي هنر که بارها در خواست آن توسط هنرمندان و اهل فرهنگ و انديشه مطرح شده بود.

اين گزارش مي‌افزايد: اين نمايشگاه با مشارکت و همکاري ناشراني چون فرهنگستان هنر، از نشر نظر، ميردشتي، خانه فرهنگ و هنر گويا،‌ زرين و سيمين،‌ نگار،‌ کتاب آبان،‌ مارليک،‌ ملائک، ‌انجمن صنفي گرافيک، دانشگاه هنر،‌ موزه هنرهاي معاصر،‌ هفت رنگ و سازمان چاپ و انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي برگزاري مي شود.

114/


انتهای پیام/

کد خبر 138608296