وي با اشاره به اينکه مدارس و خوابگاههاي دانشجويي بايد به نوبه خود هرکدام خانه جهانگردي شود ادامه داد: خانههاي جهانگردي استاني نقش بسزايي در ايجاد تعامل و ارتباط استانها با يکديگر و تصميمسازي و برنامهريزي گردشگري برعهده دارند.
وي با بيان اينکه مسؤولان خانههاي جهانگردي بايد به توليد فکر و انديشههاي خلاقانه در عرصهگردشگري بپردازند، افزود: اين مسؤولان بايد تمام وقت خود را در رابطه با کارکردهاي موثر خانههاي جهانگردي بگذرانند و نبايد همزمان با اين شغل چند شغل يا مسؤوليت ديگري را هم عهدهدار باشند.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با انتقاد از اينکه آدرس و تلفن خانههاي جهانگردي استانهاي کشور در هيچ يک از سايتهاي اينترنتي ميراث فرهنگي و گردشگري استانها گنجانده نشدهاند، خاطر نشان کرد: معرفي خانههاي جهانگردي بهعنوان يکي از مکانهاي اصلي مراجعه گردشگران داخلي و خارجي از وظايف تمام سازمانهاست. چنانچه بايد علاوه بر معرفيهاي صورتگرفته، نيروهايي با فکر و کارآمد که آموزشهاي تخصصي در حوزههاي مختلف را گذراندهاند، در خانههاي جهانگردي بهکار گرفته شود.
معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با اشاره به تشکيل شرکتهاي منطقهاي توسعهي سفر، تصريح کرد: : اساسنامه اين شرکتها نوشته شده است و بهزودي ابلاغ خواهد شد.
وي توسعه گردشگري داخلي را مهمترين هدف تشکيل شرکتهاي منطقهاي دانست و ادامه داد: انجمن دفاتر خدمات مسافرتي استانها، جامعه هتلداران و ايرلاينهاي هوايي از اعضاي اصلي اين شرکتها هستند و هر شخص حقيقي يا حقوقي ديگري نيز در اين شرکتها ميتواند سهم داشته باشد.
ملکزاده با اشاره به ارائهي کمکهاي بلاعوض سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري براي راهاندازي شرکتهاي منطقهيي توسعهي سفر، افزود: اگر خانههاي جهانگردي با تدبير و تفکرات خلاقانه در گردشگري استانها تحولآفرين باشند، با هماهنگي و همکاري اين شرکتها، تحولي جدي را در گردشگري استان خود ميتوانند بهوجود آورند.
وي با تاکيد بر ضرورت تعريف يک شعار و هفته مشخص گردشگري براي تمام استانها، ادامه داد: بايد تلاش کنيم تا با استفاده از روشها و ابزار جديد، فرهنگ اصيل و ايراني خود را از طريق معرفي جاذبههاي تاريخي، طبيعي و فرهنگي به اطلاع مردم و مخاطبان برسانيم. 102/
انتهای پیام/