وي با بيان اين موضوع که يک تصويربردار خبري به هر حال آن رويداد يا مراسم را از نگاه خود ثبت ميکند، خاطرنشان کرد: فيلمبردار يا تصويربردار براي ساخت فيلم مستند درباره مراسم، آداب و رسوم زاويه 180 درجه ار انتخاب ميکنداز همان زاويه واقعيتهاي جزييتري را که در حال وقوع است، ثبت ميکند.
به گفته مجلسي، مستندساز مثل روزنامهنگار عمل نميکند، بلکه او با ابزار سينما و زبان تصوير با آنها مواجه ميشود.
وي تصريح کرد: روزنامهنگاري و سينما از دو ذات متفاوت سرچشمه ميگيرد و سينماگر با ابزار خود با آنها روبه رو ميشود.
اين مستندساز با بيان اينکه اين نگاه تنها به سينماي قومنگار اختصاص ندارد، گفت: بسياري از مستندسازان چندان به تقسيمبنديهاي مرسوم در حوزه سينماي مستند از جمله مستند قومنگار، اجتماعي، مردمشناسي معتقد نيستند، چه وقتي اين نمودها با يک مديوم هنري به نام سينما عرضه ميشود، لاجرم ابزار بياني خود را طلب ميکند.
115/
انتهای پیام/