به گزارش ميراث آريا chtn)) به نقل از روابط عمومي ستاد تبليغات و نمايشگاه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري غرفه ايران در نمايشگاه‌هاي بين المللي گردشگري فيتور 200 متر مربع است که در طراحي آن از نشانه‌ها و المان‌هاي تخت جمشيد براي معرفي ايران و طاق‌هاي دوران اسلامي موجود در بازارچه‌ها براي احداث چايخانه و ارايه صنايع ستي الهام گرفته شده است.

مسئول ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها با بيان اين خبر گفت: در نمايشگاه fitur 2008\"\" نمايندگان گردشگري ايران در قالب شرکت‌هاي دفاتر مسافرتي، اصناف مرتبط با توريسم ، شرکت تعاوني گردشگري، هتل‌ها و معاونت‌هاي صنايع دستي و سرمايه‌گذاري سازمان به ارايه محصولات و بسته‌هاي سرمايه‌گذاري خواهند پرداخت.

\"محمد حسين برزين\" با اشاره به جايگاه فيتور در توسعه صنايع و فرهنگ اسپانيا افزود: سال گذشته نمايشگاه فيتور با حضور پادشاه اسپانيا و دبير کل سازمان جهاني جهانگردي افتتاح شد و خبرنگاراني از 62 کشور جهان آن را پوشش خبري دادند.

11 شبکه تلويزيوني نيز از جذابيت و وضعيت غرفه‌ ايران گزارش‌هايي تنظيم و در خصوص گردشگري ايران آثاري را منتشر کردند.

همچنين سال گذشته غرفه ايران از نظر طراحي، اجرا و پردازش معماري حايز رتبه نخست شد که اين امر وظيفه ما را در تکرار اين موفقيت دو چندان مي‌کند.

مسئول ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها افزود: 32 هزار اقلام تبليغاتي که از سوي ستاد به زبان اسپانيايي توليد شده، از جمله مجله گردشگري ايران که به نمايش توانمدي‌هاي ايران در عرصه‌هاي مختلف فرهنگي، اجتماعي، علمي و ديگر دستاوردهاي روز کشورمان اختصاص دارد ، در نمايشگاه فيتور 2007 ميان بازديدکنندگان و شرکت‌کنندگان توزيع مي‌شود.

برزين با اشاره به اينکه فيتور يکي از 4 نمايشگاه مهم و تاثير گذار جهاني در عرصه گردشگري محسوب مي‌شود، گفت: حضور ايران در فيتور به اين دليل حايز اهميت است که صنعت گردشگري از منظر اقتصادي براي اسپانيا و کشورهاي پيشرو گردشگري ، اهميت زيادي داشته و سالانه بيش از 50 ميليون گردشگري وارد اين کشور مي‌شود. طوري که پس از کشورهاي گروه هفت، اسپانيا بيشترين توليد ناخالص ملي را درجهان داراست. از اين گذشته ايران و اسپانيا اشتراکات فرهنگي زيادي دارند و حضور ايران در نمايشگاه فيتور منجر به توسعه مناسبات اقتصادي و فرهنگي ميان دو کشور خواهد شد.
مسئول ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها تصريح کرد: در نمايشگاه فيتور 2008 معتبرترين شرکت‌ها و کمپاني‌هاي گردشگري از قبيل تور اپوراتورها، خطوط هواپيمايي، انجمن‌هاي رسمي گردشگري، هتل‌ها، آژانس‌هاي مسافرتي و ... حضور دارند . بي‌شک اين بازار به عنوان بزرگ‌ترين دستاورد نمايشگاهي صنعت توريسم جهان، سرآغازي دوباره براي حضور توانمند بخش خصوصي، توسعه همکاري‌هاي جهاني و جذب سرمايه‌هاي خارجي براي توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري ايران خواهد بود.
102/

انتهای پیام/

کد خبر 1386110826