وي با اشاره به نقش پيش فروش بليت اتوبوسها در جلوگيري از ايجاد بازار کاذب فروش بليت، تسهيل و تسريع در امر تهيه بليت اتوبوس مسافران و ايجاد بستر لازم براي تحقق فرهنگ سفرهاي برنامهاي افزود: بليت اتوبوسها در محل پايانههاي عمومي مسافر، دفاتر مرکزي و محل فروش بليت شرکتهاي مسافربري در سطح شهر پيش فروش ميشود و شرکتهاي مسافربري براي سرويسهاي هر شهر بار در نظر گرفتن گيشه مخصوص و به صورت مجرا و در صورت نياز با داير نمودن تعداد مناسبي از دفاتر متمرکز در سطح شهر و با تعيين ساعات کار مناسب و کافي پيش فروش بليت را انجام ميدهند.
آدم نژاد همچنين از فروش بليت اينترنتي خبرداد و خاطر نشان کرد: به منظور ارائه خدمات آسانتر به مسافران برخي از شرکتهاي مسافربري اقدام به پيش فروش بليت از طريق اينترنت کردهاند که اطلاعات جزيي آن از طريق رسانهها اعلام خواهد شد.
وي ضمن تأکيد نظارت بر عملکرد پيش فروش بليت توسط سازمانهاي حمل و نقل و پايانههاي سراسر کشور تصريح کرد: با توجه به صدور بليت به صورت مکانيزه و به نام متقاضي،همراه داشتن کارت شناسايي معتبر در هنگام خريد بليت و نيز هنگام سوار شدن به اتوبوس الزامي است.
مديرکل حمل و نقل کالا و مسافر سازمان راهداري و حمل و نقل جادهاي ابراز اطمينان کرد که براساس برنامهريزيها و هماهنگيهاي انجام شده مسافري بدون بليت نخواهد ماند و از مسافران خواست ضمن همکاري با مسئولان مربوطه و ايجاد تغييرات اندک زماني در برنامه سفر خود، زمان سفر خود را به قبل يا بعد از چند روز پاياني اسفندماه موکول کنند و با مراجعه تدريجي به مراکز پيشفروش بليت از ازدحام کاذب در اين اماکن جلوگيري کنند.
آدمنژاد تعداد کل مسافران جابهجا شده در طرح نوروزي سال 86 را حدود 30 ميليون نفر ذکر کرد و افزود: پيشبيني ميشود در نوروز سال 87 حدود 34 ميليون مسافر از طريق ناوگان عمومي جادهاي جابهجا شوند که متوسط جابهجايي روزانه براي طرح نوروزي يک ميليون و 115 هزار نفر برآورد ميشود که با توجه به ضريب 60 درصدي اشغال صندلي در طول سال، درصورت استفاده از ناوگان موجود در طول طرح نوروزي مشکلي در رابطه با کمبود ناوگان وجود نخواهد داشت.
وي با اشاره به برنامهريزيها و تمهيدات پيشبيني شده براي سفر کاروانهاي راهيان نور و اعزام مطلوب و بهينه اين کاروانها به مناطق جنگلي هشت سال دفاع مقدس، افزود: به سازمانهاي حمل و نقل و پايانههاي سراسر کشور تأکيد شده ايام و مسيرهاي پرتقاضاي خود را شناسايي و تهميدات لازم را به منظور هدايت ناوگان کافي در مسيرهاي مورد تقاضا در نظر بگيرند.
براساس اين گزارش، مسافران درصورت داشتن شکايت ميتوانند شکايات خود را به نمايندگان تشکلهاي صنفي، نمايندگي سازمانهاي حمل و نقل و پايانههاي مستقر در پايانههاي مسافربري و يا از طريق فرمهاي نظرسنجي(پست جواب قبول) که در اتوبوسهاي مسافربري براي هر نفر اختصاص يافته است منعکس کنند تا مورد رسيدگي قرار گيرد.
M/105
انتهای پیام/