به گزارش ميراث آريا(CHTN) و به نقل از روابط عمومي ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها، در نمايشگاه فيتور سال 2008، بيش از 13 هزار و 300 شرکت از 170 کشور جهان حضور داشته و پيش‌بيني مي‌شود که بيش از 300 هزار بازديدکنندگان تخصصي و عمومي از اين نمايشگاه که جزو نمايشگاه‌هاي چهارگانه بزرگ گردشگري جهان محسوب مي‌شود، بازديد کنند.

جمهوري اسلامي ايران نيز با 18 شرکت‌‌کننده در اين نمايشگاه حضور داشته و فرهنگ ايران را در ميان انبوه بازديدکنندگان معرفي مي‌کند. نمايندگان ايران در قالب شرکت‌هاي دفاتر مسافرتي، اصناف مرتبط با توريسم، شرکت تعاوني، گردشگري، هتل‌ها و معاونت‌هاي صنايع‌دستي و سرمايه‌گذاري سازمان به ارائه محصولات فرهنگي تبليغي و بسته‌هاي سرمايه‌گذاري در فيتور 2008 پرداخته‌اند.

محمدحسين برزين، مسئول ستاد تبليغات و نمايشگاه‌ها، دکتر نجفي، معاون توسعه مديريت سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري و صالحي، سفير کشورمان در اسپانيا در غرفه ايران حضور داشته و به پرسش‌هاي حاضران و علاقه‌مندان به فرهنگ و تمدن ايراني پاسخ مي‌دادند. غرفه ايران که به اذعان حاضران از زيباترين المان‌ها و جلوه‌هاي طراحي بهره برده، با استقبال شايان توجه بازديدکنندگان روبه‌رود شده و اقلام فاخر تبليغاتي ايران در حال ارائه به بازديدکنندگان است.

غرفه ايران در نمايشگاه بين‌المللي فيتور 200 متر مربع است که در طراحي آن از نشانه‌هاي تخت‌جمشيد براي معرفي فرهنگ ايران و تاق‌هاي دوران اسلامي براي ارائه اقلام تبليغاتي و فرهنگي استفاده شده است.

به گفته برزين، رايزني‌هاي نمايندگان ايران با توراپراتورها و گروه‌هاي بزرگ گردشگري جهان در فيتور آغاز شده که اميد مي‌رود اين امر سرآغازي نوين براي افزايش مبادلات توريستي و جذب سرمايه‌هاي خارجي براي توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري ايران باشد.

در نمايشگاه فيتور 2008 نشست‌هاي تخصصي با موضوعات تخصصي توريسم برنامه‌ريزي شده که بازاريابي الکترونيکي، گردشگري در برابر تغييرات آب و هوا، سياست‌ها و مديريت گردشگري و ارتباط ميان گردشگري و توسعه اقتصادي در صدر اين نشست‌ها قرار دارند.
M/102

انتهای پیام/

کد خبر 138611102