استقبال از هفته فرهنگي ايران در الجزاير

افشين کرمي رئيس اداره فرهنگي معاونت فرهنگي سازمان با بيان اين مطلب به ميراث آريا( CHTN)، گفت: سازمان ميراث‌فرهنگي، ‌صنايع‌دستي و گردشگري با همکاري سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي در هفته فرهنگي الجزاير، غرفه‌اي را در اين هفته برگزار کرد.

وي افزود: در غرفه سازمان، اقلام تبليغاتي، تابلوي عکس‌هاي جاذبه‌هاي تاريخي و گردشگري، صنايع دستي و کتاب‌هاي نشر سازمان به نمايش درآمد.

به گفته کرمي، استقبال بازديدکنندگان از غرفه سازمان ميراث‌فرهنگي، ‌صنايع‌دستي و گردشگري بسيار زياد بود و اقلام تبليغاتي و گردشگري به صورت رايگان به بازديدکنندگان هديه مي‌شد.

رئيس اداره فرهنگي معاونت فرهنگي، خاطرنشان کرد: اين هفته فرهنگي از 27 بهمن ماه گشايش يافته و به مدت يک هفته ادامه خواهد داشت.

وي تأکيد کرد: سازمان ميراث‌فرهنگي، ‌صنايع‌دستي و گردشگري قرار است همکاري‌هاي خود را با سازمان فرهنگ و ارتباطات در زمينه فعاليت‌هاي بين‌المللي فرهنگي گسترش دهد.

بنا بر اين گزارش، هفته فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در الجزاير حضور رييس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ايران و وزير فرهنگ الجزاير گشايش يافت.

در آيين گشايش اين رويداد فرهنگي سيد محمدحسين هاشمي مديرکل همکاري‌هاي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، حسين عبدي ابيانه سفير جمهوري اسلامي ايران در الجزيره و جمع زيادي از مسوولان فرهنگي و هنرمندان الجزايري حضور داشتند.

نمايش مجموعه‌اي نفيس از آثار هنري ايراني مانند معرق، منبت و غيره نيز از ديگر برنامه‌هاي نخستين هفته فرهنگي جمهوري اسلامي در الجزاير است.

115/





انتهای پیام/

کد خبر 1386112945