برگزاري همايش نقش رسانه‌ها در توسعه گردشگري و سفرهاي ارزان‌قيمت در کرمان

به گزارش ميراث آريا(CHTN) و به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمان، \"علي کارنما\" رئيس سازمان ميراث فرهنگي ،صنايع دستي و گردشگري استان کرمان در همايش يک روزه فوق با تأکيد بر تأثير رسانه‌ها در کسب موفقيت برنامه‌هاي گردشگري گفت: رسانه‌ها با توجه به نفوذ و اثرگذاري که بر لايه‌هاي مختلف جامعه دارند، مي‌توانند در ايجاد رغبت و اقبال عمومي نسبت به گردشگري بسيار مؤثر باشند.

وي ايجاد تعامل ميان مديران کلان رسانه‌ها و متوليان گردشگري کشور را امري ضروري دانست و افزود: مي‌توان با استفاده از ظرفيت رسانه‌ها و به کارگيري فن‌آوري نوين اطلاعات و ارتباطات در راستاي پيشبرد اهداف صنعت گردشگري پيش رفت.

کارنما در ادامه با اشاره به اينکه در بهمن ماه امسال 500 دقيقه برنامه از جاذبه‌هاي گردشگري استان کرمان براي پخش از شبکه جهاني جام جم ضبط شده است، اظهار داشت: همچنين برنامه
\"صبح آمد\" سيماي جمهوري اسلامي اسفندماه امسال به مدت پنج روز با محوريت ميراث فرهنگي کرمان روي آنتن خواهد رفت.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان اظهار داشت: متأسفانه بحث گردشگري هنوز به‌عنوان يک ارزش مشترک در ميان بنگاه‌هاي رسانه‌اي ديداري، شنيداري و نوشتاري مورد توجه جدي قرار نگرفته است.

در ادامه اين همايش، مهندس کمالي معاون عمراني استانداري کرمان نيز اثر کار فرهنگي را بسيار جاودانه دانست و گفت: با گذشت زمان از ارزش هر چيزي در دنيا کاسته مي‌شود، اما تنها ميراث فرهنگي است که هر روز بر ارزش آن افزوده مي‌شود.

وي اظهار داشت: بناهايي ازجمله دختر و اردشير، مسجد جامع، گنبد جبليه، بازار کرمان، تپه‌هاي کنار صندل، ميمند و غارهاي معروف کرمان ازجمله پديده‌هاي ماندگار و جاودانه هستند.

جواد کمالي با تأکيد بر ايجاد خلاقيت و ابتکارات جديد در جذب گردشگر، تصريح کرد: ايجاد شهر يخي و ساخت مجسمه‌هاي يخي يا شبيه‌سازي آثار تاريخي تمام دنيا در چين از اين نوع ابتکارات محسوب مي‌شود.

وي با اشاره به اينکه رسانه‌ها در توسعه صنعت گردشگري و شناساندن فرهنگ کشورمان به جهانيان، مسئوليت سنگيني برعهده دارند، خاطرنشان کرد: اميد است ميراث فرهنگي و گردشگري ايران نيز با ابتکار و ايجاد جاذبه‌هاي جديد گردشگري از قافله عقب نماند.

دکتر\" افشين صفا\" دبير همايش نقش رسانه‌ها در توسعه گردشگري و سفرهاي ارزان قيمت هم با اشاره به اين که نگرش رسانه‌ها نسبت به مقوله گردشگري بايد تغيير کند، افزود: در اين صورت رسانه‌ها مي‌توانند مؤثرتري در توسعه صنعت گردشگري ايفا کنند.

نايب رئيس کميسيون گردشگري اتاق بازرگاني، صنايع و معادن استان کرمان در پايان بر حضور پررنگ و جدي رسانه‌ها به‌صورت يک جريان مداوم و مؤثر در توسعه صنعت گردشگري تأکيد کرد و افزود: بايد اصحاب قلم و مطبوعات به کمک صنعت گردشگري کشور بشتابند.

گفتني است در ادامه اين همايش\" پرويز اسماعيلي\" مدير عامل خبرگزاري مهر، \"محمدعلي اينانلو\" مدير مؤسسه طبيعت‌گردي ايران و تني چند از مديران و اصحاب رسانه‌هاي گروهي و دست‌اندرکاران صنعت گردشگري کشور و استان به ايراد سخن پرداختند.

M/116



انتهای پیام/

کد خبر 1386120228