مهاجران اسکاتلندي باز مي‌گردند

به گزارش ميراث آريا(CHTN)، کشور اسکاتلند با داشتن خليج‌ها و منظره‌هاي زيبايش محل مناسبي براي گردشگران به شمار مي‌رود و مسئولان گردشگري اين کشور قصد دارد در اقدامي که نشان‌دهنده استقلال اين کشور از انگلستان است، آوارگان و مهاجران اسکاتلندي را به وطن اصلي خود بازگرداند.

به‌عنوان مثال بزرگداشت دويست و پنجاهمين سالروز تولد رابرت برن در سال 2009 اقدامي جهت جذب اسکاتلندي‌هايي است که در کشورهاي استراليا، آمريکا و کانادا زندگي مي‌کنند.

از ديگر اقدامات در اين بخش مي‌توان به فعاليت مرکز مردم‌شناسي اسکاتلند اشاره کرد که به ارائه بيش از 60 ميليون سند تولد، مرگ، ازدواج، وصيتنامه و... از سال 1553 تا به امروز پرداخته است.

جيم مدر وزير گردشگري اسکاتلند گفت: چنين اقداماتي نه تنها به رشد اقتصادي اين کشور کمک مي‌کند بلکه راهي براي برگرداندن بيش از 5 ميليون مهاجري است که در کشورهاي ديگر زندگي مي‌کنند.

پروفسور جان لندن، رئيس مرکز گردشگري و توسعه تجارت دانشگاه هگلاسکو کالدونين با ضروري خواندن چنين راهکارهايي گفت: عقيده جذب اسکاتلندي‌هاي مقيم خارج امري ضروري است چنانکه ايرلندي‌ها از مدت‌ها بيش دست به چنين اقداماتي زده‌اند.

وي با اشاره به ميزان استقبال‌کنندگان از اين موضوع افزود: وجود مردم، اهميت اين موضوع را نشان مي‌دهد و نياز ما را به چگونه رقابت کردن بيشتر مي‌کند.

پيش‌بيني مي‌شود درآمد اسکاتلند در اين بخش تا سال 2015 نسبت به سال 2006 بيش از 50 درصد افزايش داشته است.

M/109


انتهای پیام/

کد خبر 138612083