رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان يزد در اين همايش با بيان اين مطلب گفت:با توجه به فرهنگ و تاريخ غني کشور ايران ، تبليغات در گرداندن چرخه اقتصادي کشور و رونق صنعت گردشگري نقش مهمي ايفا مي کند.
\"عزيزالله سيفي\" افزود: متاسفانه برخي از سازمانها و شرکتها براي اجراي سياستهاي بازاريابي خود مبالغ زيادي را براي تبليغ محصولات خود هزينه ميکنند بدون اينکه به اثر بخشي و کارآيي آن توجه داشته باشند.
به گفته وي، ميزان دانش و اطلاعات مديران سازمان هاي توليدي و خدماتي از کاربردهاي تبليغات، آشنايي شرکت هاي تبليغاتي با مکانيزم هاي اندازه گيري اثر بخشي تبليغات و داشتن مشاوران بازارياب اينترنتي حرفه اي از جمله راهکارهاي تبليغات اثر بخش است.
مدير مسئول نشريه بين الملل دانش تبليغات نيز در ادامه همايش گفت: يکي از ابزارهاي مهم ارتباطي تبليغات است و موفقيت و عدم موفقيت بسياري از سازمانها و شرکت ها در گرو فعاليتهاي تبليغاتي است.
\"مهرداد بوستانچي\" با بيان اينکه در حال حاضر سرعت گردش اطلاعات ثروت محسوب ميشود ،تصريح کرد: براي استفاده از اطلاعات و تبليغات موثر بايد همه ابزارها و رسانهها را بشناسيم.
وي ادامه داد: کشور ايران از لحاظ گرافيک که نقش مهمي در تبليغات دارد 50 سال از برزيل عقب تر است و ما بايد براي دست يافتن به بازارهاي جهاني و داخلي به علم و دانش بيشتر مجهز شويم.
وي با اشاره به اينکه براي بسياري از کشورها توريسم يک منبع درآمد ارزي مهم محسوب مي شود اظهار داشت: در راستاي بهينه کردن تبليغات و بازاريابي ، سازمانها و شرکتها هزينه زيادي نيز صرف آن ميکنند.
وي با مطرح کردن اين سوال که نقش تبليغات و بازاريابي در کشور ايران کجاست؟ گفت: مديران بايد پرسش گري را ياد بگيرند و جهاني شدن بازارها را به طور خلاقانه تمرين کنند./104
انتهای پیام/