ساخت وسازدر عرصه تاريخي توس ممنوع است

به گزارش ميراث آريا(chtn)و به نقل از روابط عمومي اين سازمان \"ابوالفضل مکرمي فر\" افزود : اين سازمان در راستاي وظايف قانوني خود و به منظور جلوگيري از تضييع حقوق و تحميل ضرر و زيان غير قابل جبران به مردم شريف استان به اطلاع مي رساند خريد و فروش در عرصه تاريخي شهر توس داراي محدوديت هاي قانوني است .

وي افزود : با توجه به اينکه عرصه شهر تاريخي توس و محوطه پيرامون اين شهر تاريخي با شماره 1758 در فهرست آثار ملي کشور به ثبت رسيده و نيز مقدمات ثبت جهاني اين اثر و محوطه نفيس تاريخي در حال انجام است ، از اين رو هرگونه ساخت و ساز ممنوع بوده و جرم است.

مکرمي فر ادامه داد :بر اين اساس و به منظور ممانعت از ورود خسارت به همشهريان و ايجاد درگيري و مشکلات احتمالي ناشي از ارجاع امر به مراجع قضايي و انتظامي و عواقب ارتکاب جرم ، خواهشمنديم تمامي مشاورين املاک از انجام هر نوع معامله بر روي اراضي مورد نظر جدا خودداري و اطلاعات لازم و کافي بر محدوديت‌هاي موجود را به خريداران احتمالي ارائه کنند .

رييس سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي در پايان تاکيد کرد :اين سازمان هيچگونه مسئوليتي در قبال ضرر و زيان وارده به خريداران نداشته و عواقب سو انجام اينگونه معاملات متوجه متعاملين و مشاورين املاک ذي ربط خواهد بود ./104

انتهای پیام/

کد خبر 1386122135