وي با تاکيد بر اينکه روند سياستهاي اجرايي و علمي ستاد تبليغات و نمايشگاهها برنامهريزي براي ارتقاي سطح کمي و کيفي نمايشگاهها خواهد بود، افزود: به دليل نداشتن برنامه زمانبندي شده در دهههاي گذشته مجبور به حضور همه جانبه در نمايشگاههاي جهاني گردشگري بوديم، اما اکنون با تثبيت نام ايران در نمايشگاههاي جهاني و شناساندن و بهرهگيري بهينه از ظرفيتها و استعدادهاي بيبديل گردشگري ايران در طول 2 سال فعاليت ستاد تبيلغات و نمايشگاهها و با توجه به شناخت کافي بازارهاي هدف، کيفيت حضور در نمايشگاهها بسيار چشمگير خواهد بود.
رييس ستاد تبليغات و نمايشگاهها به تعيين 40 نمايشگاه بينالمللي گردشگري در 3 گروه جهاني مختلف Leisure, B2B و MICE اشاره کرد و گفت: اين نمايشگاهها با بهرهگيري از نظرات کارشناسان ستاد، بخش خصوصي و سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري در نظر گرفته شدهاند، اما با اين حال جمعبندي نهايي حضور در نمايشگاههاي بينالمللي گردشگري را در نشستي با آژانسداران و کارشناسان انجام خواهيم داد.
رييس ستاد تبليغات و نمايشگاهها بر ضرورت تخصيص اعتبارات کافي براي موفقيتهاي بيشتر برنامههاي اين بخش تأکيد کرد و گفت: امسال براساس تجربه يک سال گذشته، بازارهاي هدف جديدي را براي گردشگري کشور تعيين کرده و در تلاش هستيم تا زمينه حضور دفاتر خدمات مسافرتي و نمايندگان ايران را در آن بازارها فراهم کنيم.
برزين با اشاره به اينکه سال گذشته حضور در نمايشگاههاي مناطق عربي، اروپايي، اسکانديناوي، آسيايي و آسياپاسفيک را تجربه کرديم، تاکيد کرد که در سايه حضور مقتدرانه ايران در نمايشگاههاي جهان، اکنون نام ايران در بازارهاي هدف گردشگري جهان تثبيت شده و به عنوان يک مقصد قابل اعتناي توريستي شناخته ميشود.
رييس ستاد تبليغات و نمايشگاهها در خصوص ارزيابي خود از نمايشگاههاي سال گذشته گفت:حضور در اين نمايشگاهها سبب افزايش حس خودباوري شرکتهاي خصوصي ايراني جهت حضور در بازارهاي بين المللي، آشنايي شرکتها و ديگر اصناف مرتبط با گردشگري با نحوه حضور در بازارهاي جهاني، چگونگي تعامل با تواپراتورهاي خارجي و بازديدکنندگان و انتخاب ايران به عنوان مقصد جديد عرصه جهانگردي انتخاب شده و قراردادهاي بسيار خوبي نيز منعقد شده است.
برزين گفت: شرکتها و دفاتر مسافرتي خصوصي که اکنون از انگيزه بالايي براي فعاليت برخوردار شدهاند، بايد با توجه به نوع محصولات و توانايي خود و بازار هدف آن، به انتخاب نمايشگاه جهت حضور اقدام کنند، چون با توجه به سياست تخصصي کردن تورها که به طور جدي از سوي سازمان پيگيري ميشود، حضور دفاتر مسافرتي با شناخت و معرفت زياد، فرصتهاي قابل توجهي را براي توسعه تورهاي ورودي و فروش بستههاي مسافرتي به وجود خواهد آورد./102
انتهای پیام/