وي با اشاره به اينکه با بهرهگيري از طرح و نقش ايراني و تنوع بازار رقبا توانستهاند خود را با بازارهاي جهاني مطابقت دهند، گفت: اين در حالي است که بازارهاي فروش کشور ما را تنها سلايق خودمان دربرميگيرد.
معاون مرکز ملي فرش ايران با بيان اينکه کشورهايي چون پاکستان و هند به راحتي به طرحها و نقشهاي فرش دستباف ايراني دسترسي دارند، گفت: در حال حاضر اگر کشورهاي ديگر در زمينه آموزش صنعت فرش ياري بخواهند حتي اگر ما راضي به اين کار شويم، اين فنون را از کشورهايي چون هند و چين و پاکستان فرا ميگيرند.
عابد ادامه داد: در کشور ما از نظر نيروي کار فعال مشکلي وجود ندارد ولي توليدکنندگان طرح و نقش ايراني را به کشورهاي ديگر ميبرند تا با نيروي کار فعال آنها، به گسترش اين صنعت بپردازند.
وي با تأکيد بر اينکه جبران عدم مطابقت با بازارهاي جهاني در دستور کار مرکز ملي فرش ايران قرار دارد، افزود: برطرف کردن اين ضعف نياز به مطالعه و تحقيق دارد که مستلزم جمعآوري اطلاعات در مورد بازارهاي هدف، يافتن سلايق بازار با تشکيل نمايشگاهها و بازارچههاي داخلي و خارجي و تحقيقات آماري است.
معاون مرکز ملي فرش ايران افزود: اين تصور که ما طرحهاي مناسبي در دست داريم و فقط به تبليغات و بازاريابي در عرضه فرش نياز است، درست نيست چرا که ما نبايد به زور ديدگاههايمان را به ديگران بقبولانيم و آنها نيز مجبور نيستند خود را با بازارهاي ما مطابقت دهند.
111/
انتهای پیام/