فاصله توليد فرش دستباف ايران با رقيبان افزايش مي‌يابد

به گزارش ميراث آريا(chtn) و به نقل از روابط عمومي مرکز ملي فرش ايران، رييس مرکز ملي فرش ايران در اين مراسم گفت: بحث فرش يک مقوله ملي است و بايد همه مردم، مسوولان و تشکل‌ها تلاش کنند تا در دنيا اين هنر اصيل ايراني، به عنوان نشان ملي حفظ و مطرح شود.

مرتضي فرجي با اشاره به اينکه بي توجهي به تحقيقات، نوآوري و سليقه‌هاي بازار مصرف، ازخطرات بالقوه براي از دست رفتن بازارهاي فرش دستباف ايران است، گفت: درصورت ادامه اين روند، فاصله بخش توليد فرش دستباف ايران با رقباي خود روز به روز بيشتر مي‌شود.

فرجي اضافه کرد: علت توفيق رقباي ما دربازارفرش، بازاريابي و تبليغات وسيع بوده که ما بايد ضمن تبليغات، مزيت نسبي و برتري فرش ايراني را بر فرش غيرايراني به مصرف‌کنندگان دنيا معرفي کنيم.

وي با ببان اينکه توجه به ره‌آوردهاي نوين علمي و تجربي در امر بازاريابي و اطلاع از راهکارهاي رقبا در صادرات مي‌تواند موجب افزايش صادرات فرش شود، گفت: درنظرداشتن سليقه‌ها، نيازهاي خريداران‌، برنامه‌ريزي و جهت‌دهي توليد فرش مي‌تواند زمينه افزايش صادرات فرش دستباف را فراهم کند.

رييس مرکز ملي فرش ايران يادآورشد: بايد تنوع رنگ‌ها، طرح‌ها و نقش‌ها را بر اساس تقاضاي مصرف‌کنندگان توليد کنيم. بازار و سليقه جديد را نبايد از نظر دور داشت و متخصصان کشور براي تسخير بازارهاي بين‌المللي بايد دربافت و رنک آميزي نوآوري داشته باشند.

فرجي اضافه کرد: فرش ايران در رقابت با توليدات رقباي خود در بازارهاي جهاني با دو مشکل کپي‌برداري رقبا از طرح‌ها و نقش‌هاي فرش اصيل ايراني و قيمت پايين فرش‌هاي عرضه شده از سوي رقباي خارجي روبرو است.


معاون وزير بازرگاني به هويت بخشي به فرش ايراني و حفظ و احياي آن اشاره کرد و افزود: مرکز ملي فرش ايران در صدد شناسامه‌دار کردن فرش‌هاي ايراني است تا بتواند از کپي برداري توسط کشورهاي ديگر جلوگيري کرده و مانع پايين آمدن کيفيت فرش ايران در جهان شود.

111/

انتهای پیام/

کد خبر 1387022223