بازديد يک ميليون نفر از غرفه ايران در نمايشگاه‌هاي جهاني گردشگري

به گزارش ميراث آريا(chtn) محمد حسين برزين، رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري صبح امروز در نشست مطبوعاتي ضمن اعلام اين مطلب گفت: سال گذشته براي شرکت در 26 نمايشگاه بين‌المللي برنامه‌ريزي کرديم و با توجه به مشکلاتي که پيش آمد در 21 نمايشگاه غرفه ايران را برپا کرديم که با استقبال بسيار خوب بازديد کنندگان مواجه شد.

وي افزود: امسال نيز برنامه‌ريزي کرده‌ايم که در 28 نمايشگاه بين‌المللي حضور فعال داشته باشيم.

برزين ادامه داد: اين نمايشگاه‌ها با نظر کارشناسي دست‌اندرکاران اين صنعت از جمله آژانس‌داران، هتل‌داران، مديران ايرلاين‌ها و استادان دانشگاه انتخاب و برنامه‌ريزي شده‌اند.

وي گفت:استراليا، آمريکا، هنگ‌کنگ و کره جنوبي چهار بازار جديد هدف هستند که امسال به برنامه نمايشگاه‌هاي ايران اضافه شده است. همچنين چند نمايشگاه ديگر از جمله سوريه و مسکو به دليل استقبال نشدن از سوي بخش خصوصي و برخي مشکلات ديگر از فهرست نمايشگاه‌‌هاي بين‌المللي که قصد شرکت در آن‌ها را داريم حذف شده‌است.

رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ادامه داد: حضور در اين نمايشگاه‌ها براي ما برکات بسياري به همراه دارد، چرا که هم کمک مي‌کند ما ايران را همانگونه که هست به جهانيان معرفي ‌کنيم و هم بخش خصوصي فرصت مي‌يابد بسته‌هاي سفر خود را ارائه کرده و گردشگران بسياري را به ايران بياورد.

وي تصريح کرد: با توجه به تجربيات سال گذشته به نظر مي‌آيد که بازار جنوب شرقي آسيا بازاري با پتانسيل بالا براي جذب گردشگر به ايران است به همين دليل سعي داريم امسال روي اين بازار بيشتر تمرکز کنيم و در پي آن هستيم تا تيزرهاي تبليغاتي گردشگري ايران را از يک شبکه چيني زبان و پرمخاطب پخش کنيم.

برزين افزود: خوشبختانه بر اساس شواهد و گفته‌هاي مديران آژانس‌هاي مسافرتي توانسته‌ايم با استفاده از اين تبليغات وضعيت گردشگري ايران را به قبل از 11 سپتامبر برگردانيم که اين براي ما بسيار ايده‌آل است، به طوري که برخي از آژانس‌ها نتوانسته‌اند پاسخگوي حجم بالاي تقاضاهاي سفر به ايران باشند.

وي معتقد است اگر اين فرايند ادامه پيدا کند، اهداف چشم‌انداز 20 ساله گردشگري بسيار زودتر از موعد مقرر محقق خواهد شد.

وي همچنين در خصوص اقلام تبيليغاتي که سال گذشته از طريق اين ستاد توليد و توزيع شده است گفت: در سال 86 به 17 زبان دنيا 638 نوع اقلام تبليغاتي را به تيراژ 3 ميليون و 495 هزار و 200 قلم توليد و از طريق غرفه ايران در نمايشگاه‌هاي گردشگري و 130 سفارتخانه و رايزني ايران در سراسر جهان توزيع کرده‌ايم.

توليد 22 تيزر تبليغاتي در زمينه گردشگري و معرفي جاذبه‌هاي ايران و پخش آن‌ها به مدت 66 هزار و 400 ثانيه در قالب 2 هزار و 656 نوبت از شبکه‌هاي پرمخاطب جهاني از جمله ديگر فعاليت‌هايي بود که رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به عنوان عمل کرد سال گذشته اين ستاد عنوان کرد.

وي گفت: ما اين نمايشگاه‌ها را در جهت اجراي عدالت اجتماعي برگزار مي‌کنيم، چرا که معتقديم با ورود هر گردشگر بين 4 تا 9 شغل ايجاد مي‌شود و با حضور گردشگران در اقصي نقاط ايران و حتي نقاط دور افتاده شاهد رونق اقتصادي و ايجاد رفاه اجتماعي در سراسر کشورمان خواهيم بود.

وي ادامه داد: ما همچنين مي‌خواهيم اجراي نمايشگاه‌هاي گردشگري، ميراث فرهنگي و صنايع دستي را در داخل کشور آغاز کنيم. به همين منظور ستاد نمايشگاه‌هاي داخلي نيز تشکيل شده و تا يک ماه ديگر پس از انجام مطالعات و بررسي‌هاي لازم برنامه‌هاي آن اعلام خواهد شد.

برزين گفت: اگر بتواين فرايند فعاليت خود را به همين گونه ادامه دهيم و شاهد ورود تعداد گردشگران زيادي باشيم، ديگر کسي نمي‌تواند ايران را کشوري ناامن و بي‌ثبات معرفي کند، به اين ترتيب خواهيم توانست اين کشور را به حقش برسانيم.

وي همچنين با اشاره نام نمايشگاه گردشگري آمريکا در فهرست برنامه‌هاي امسال ستاد نمايشگاه‌ها گفت: تمام دنيا بازار هدف گردشگر ايران است و ما براي ارتباط برقرار کردن با مردم آمريکا در اين نمايشگاه شرکت خواهيم کرد.

برزين همچنين در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران که چرا شبکه‌اي مانند mbc را براي تبليغات گردشگري ايران انتخاب کرده‌ايد که داري مشکلات سياسي با ايران است، نه شبکه‌هاي پر مخاطب‌تري مانند CNN يا BBC ؛ گفت: خيمه زدن در اردوگاه دشمن افتخار ما است و ما از امکانات دشمن براي رسيدن به اهداف خود استفاده مي‌کنيم. انتخاب شبکه MBC نيزبا توجه به پرمخاطب بودن آن در بازار هدف ما يعني کشورهاي عربي صورت گرفته است. در مورد CNN هم ما اقدام کرديم ولي آنها مايل به پخش تيزرهاي ما نبودند. BBC نيز به دليل عملکرد نامناسبش در قرارداد قبلي که داشتيم از فهرست کاري ما حذف شد.

وي افزود: کشف بازارهاي جديد، هدف دائمي ستاد تبليغات و نمايشگاه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري است.

وي همچنين در خصوص شرايط بودجه اين ستاد گفت: ما طي دو سال و نيمي که مشغول به فعاليت هستيم با وجود توليد ميليون‌ها اقلام تبليغاتي و شرکت در 50 نمايشگاه بين‌المللي کمتر از 10 ميليارد تومان هزينه کرده‌ايم. سال گذشته نيز با اينکه برنامه‌ريزي ما براي 6 ميليارد تومان اعتبار بود، تنها 4 ميليارد تومان را توانستيم جذب کنيم. اين در حالي است که 75 تا 80 درصد هزينه شرکت بخش خصوصي در نمايشگاه‌ها نيز توسط اين ستاد به صورت يارانه پرداخت مي‌شود.

وي ادامه داد: به همين دليل در قالب يک شرکت خصوصي وابسته به کانون جهانگردي و اتومبيل‌راني با نام نقش کتيبه ايران فعاليت خود را ادامه خواهيم داد تا به اين ترتيب بتواينم با جذب اسپانسر و تعريف منابع جديد هزينه فعاليت‌هاي تبليغاتي و نمايشگاهي خود را تامين کنيم. /100

انتهای پیام/

کد خبر 1387030620