اعطاي گواهي نامه ثبت جهاني بم و منظر فرهنگي آن

به گزارش ميراث آريا(chtn) و به نقل از روابط عمومي معاونت ميراث فرهنگي، بخش اول اين مراسم که پيش از ظهر ديروز دوشنبه 17/4/87 در شهر بم با حضور دبيرکل کميسيون ملي يونسکو در ايران، معاون ميراث فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، معاون عمراني استانداري کرمان، نماينده دفتر منطقه‌اي يونسکو در ايران، رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان کرمان، سرپرست گروه نجات بخشي ارگ بم و امام جمعه شهرستان بم برگزار شد.

‌ اين مراسم شامل بازديد ميهمانان از ارگ تاريخي بم بود و شرکت کنندگان از روند اقدامات صورت گرفته در ارگ بم مطلع شدند و پس از سخنراني تعدادي از مسئولان کشوري و استاني،‌ گواهينامه ثبت بم و منظر فرهنگي آن به مقامات بم اهدا شد.

در اين مراسم که در چهارمين سالروز ثبت جهاني بم برگزار مي شد،‌ طرح جامع مديريت منظر فرهنگي بم که با مشارکت سازمان ميراث فرهنگي و مقامات ملي و محلي و با کمک يونسکو از محل صندوق اماني ژاپن تدوين شده بود نيز به نمايندگان مردم بم اعطا شد.

بخش‌هاي ديگر اين مراسم شامل اجراي موسيقي محلي توسط هنرمندان بومي استان کرمان، اجراي رقص سنتي با چوب و برگزاري نشست‌هاي علمي توسط تيم نجات بخشي ارگ بم بود.

همچنين به مناسبت ثبت ارگ بم در فهرست ميراث جهاني در هفدهم تير ماه سال 83،‌ ميدان \"هفده تير\" با حضور فرماندار بم و جمعي از مسئولان در اين شهرستان افتتاح شد.

خاطرنشان مي‌شود ارگ بم، به‌عنوان هفتمين اثر جهاني ايران در سال 2004 به ثبت رسيده است. گواهي ثبت جهاني بيستون نيز که بعنوان هشتمين اثر جهاني ايران به ثبت رسيده بود، چند روز قبل طي مراسمي به مسئولان محلي اهدا شد. /120

انتهای پیام/

کد خبر 138704181