محمود جعفري افزود: امکانات ما در شرايط فعلي که اوج سفر مردم به علت تعطيلات تابستاني است، پاسخگوي تمام نيازهاي مردم نيست و محدوديت ها باعت مي شود نتوانيم جوابگوي خواسته هاي مردم باشيم اما در نظر داريم در برنامه هاي سالانه خود 15 درصد ظرفيت قطارها را بويژه در ايام تعطيلات تابستان ونوروز افزايش دهيم.
وي با اشاره به اينکه حدود 27 درصد قطارهاي رجا در اختيار بخش خصوصي است افزود: مابقي قطارها در اختيار شرکت هاي دولتي است و کمترين قيمت بليت قطارهاي دولتي در خط تهران مشهد 3 هزار و 450 تومان است که دولت تلاش کرده است از افزايش بليت قطارها جلوگيري کند اما ميزان خدمات ارائه شده، ميتواند در قيمت بليت قطارها تعيين کننده باشد .
مديرعامل شرکت قطارهاي مسافربري رجا گفت: براساس محاسبات ما در هر کيلومتر که مسافر از طريق راه اهن جابجا شده 115 ريال هزينه داشته است که دولت 47 درصد يارانه به ان اختصاص داده و مابقي هزينه را مسافر پرداخت کرده است که قطعا يارانه در بخش قطارهاي دولتي تعيين کننده است.
وي افزود: البته دولت در بخش لوکوموتيو نيز براي بخش خصوصي يارانه در نظر گرفته است که دراينده تلاش مي کنيم اتکاي خود به يارانه را کم کنيم تا بتوانيم شاهد افزايش بهره وري و تعديل منطقي هزينه ها باشيم.
جعفري درباره نحوه نظارت بر کار شرکت هاي مسافربري ريلي نيز گفت: دولت تنها راهبرد فني و نظارت بر ارائه خدمات بخش خصوصي به مردم را برعهده دارد که اين نظارت از طريق ارزيابي حضوري و فيزيکي ، و اعلام شکايت مردمي از طريق خط تلفن 139 انجام مي شود .
وي افزود: به همين منظور در سال گذشته هزار و 587 شکايت در امور مختلف داشتيم که تا کنون به280 شکايت به صورت دقيق رسيدگي شد و57 شاکي نيز اعلام گذشت کردند . /105
انتهای پیام/