رييس ستاد تبليغات و نمايشگاهها در همين خصوص گفت: استفاده از شيوه Tele – Exhibition از سوي ايران در نمايشگاههاي گردشگري جهان آغاز شده و اميد ميرود که با تحقق اين ايده، تبليغ جاذبهها و پتانسيلهاي گردشگري ايران در سطح جهان به خصوص توسعه تورهاي ورودي از طريق حضور دفاتر مسافرتي و غرفهداران دچار تحولاتي بنيادين شود.
محمد حسين برزين افزود: ايران در زمره نخستين کشورهايي است که در حوزه گردشگري برنامهريزي براي حضور در نمايشگاههاي گردشگري جهان از طريق فناوري Tele – Exhibition را آغاز کرده است.
به گفته وي، در برپايي سيستم نمايشگاههاي نيمه مجازي عواملي چون غرفهدار، بازديدکننده و شرکتکننده حضور دارند که تعامل و انسجام ميان اين سه عامل باعث افزايش کمي و کيفي تبليغات گردشگري خواهد شد. در فاز نخست استفاده از اين تکنولوژي، غرفهداران از پايگاه ستاد تبليغات و نمايشگاهها از طريق نرمافزارها و سختافزارهايي که آنها را به همتايان خود در محل برپايي نمايشگاهها متصل ميکند، ارتباط برقرار کرده و از اين طريق به مذاکره، تعامل و تبادل اطلاعات براي فروش بستههاي سفر ميپردازند.
رييس ستاد تبليغات و نمايشگاهها با اشاره به اينکه در اين سيستم نيروهاي ستاد به عنوان شرکت کننده در محل نمايشگاه حضور يافته و به مثابه ناظر عالي فعاليت خواهند داشت، خاطرنشان کرد: تحقيقات نشان داده که ميزان موفقيت Tele – Exhibition در نمايشگاههاي MICE و B2B بيشتر بوده و اين نکته مهم در برنامهريزي سيستماتيک مد نظر کارشناسان ستاد قرار گرفته است.
برزين در ادامه در خصوص مزاياي استفاده از فناوري نمايشگاههاي نيمه مجازي به مواردي چون عدم محدوديت مکاني، پايين آمدن هزينههاي اجرايي نمايشگاه که باعث حضور بيشتر اصناف گردشگري در نمايشگاهها ميشود، عرضه کيفي محصولات تبليغاتي و خدماتي اشاره کرد و گفت: امکان ارايه آخرين دستاوردهاي کمي و کيفي خدمات گردشگري بدون واسطه، کاهش خروج ارز و کم شدن تشريفات و مقررات اداري حاکم بر برگزاري نمايشگاهها از ديگر مزاياي اين فناوري به شمار ميآيند./100
انتهای پیام/