معاون رييس جمهور افزود: تدوين برنامههاي تبليغات و نمايشگاهها مقولهاي بسيار حساس بوده و تحقق آن دقت، هنر، دانش و سليقه ميخواهد. همانگونه که معرفي درست و اصولي کار آساني نيست و تخصص بالايي را نياز دارد، معرفي بد هم ميتواند براي توسعه صنعت گردشگري خسارتي جبرانناپذير در بر داشته باشد که همين امر حساسيت وظايف تبليغاتي و نمايشگاهي ستاد تبليغات و نمايشگاهها را دو چندان ميکند.
مشايي در ادامه ارايه الگوي تبليغاتي درست را متوجه کل ارکان سازمان دانست و افزود: برنامههايي که تاکنون در اين حوزهها انجام شده، کار خيلي خوبي است، اما در مقايسه با ظرفيتي که وجود دارد، بايد تلاش بيشتري صورت گرفته و منابع مهمي به اين امر اختصاص داده شود.
رييس سازمان افزود: امروزه براي معرفي داشتههاي فرهنگي و تمدني تکليف بزرگي بر دوش سازمان است و بايد اين تکليف را به بهترين شکل ممکن در سايه برنامهريزي ملي با نگاه جهاني انجام داد. از همين رو معرفي ايران حايز اهميت زيادي بوده و نخستين پيش شرط تحقق اين امر منوط به شناخت مسئوليتهايي است که بر عهده تشکيلات گردشگري گذاشته شده است.
معاون رئيسجمهور در ادامه با انتقاد از اينکه مفهوم درست برخي عبارات در کشور درک نميشود، گفت: طي ساليان متمادي بدترين سلاحي که عليه ايران به کار برده شده، همين مهجور ماندن و تبليغات منفي عليه کشورمان است . لذا ما گردشگري را يک راه کوتاه و کم هزينه ميدانيم تا بتوانيم ارتباطات جهاني خود را توسعه دهيم.
معاون رييس جمهور اظهار داشت: کارهايي که تا به حال انجام شده هر چند نسبت به گذشته قابل توجه است، اما نسبت به آنچه بايد انجام شود، به منزله برداشتن گامهاي نخست بوده و رسيدن به جايگاه شايسته ايران در صنعت گردشگري مستلزم ارايه برنامهها و سياستهاي کلاني است که در دولت نهم تدوين شده و ثمره اين سياستها به زودي در مباحث توسعه اين صنعت نمايان خواهد شد.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري بر ضرورت داشتن مفاهيم روشن در تبليغات گردشگري ايران تاکيد کرد و گفت: تبليغات گردشگري ايران بايد به گونهاي تدوين شود که هر روز مهمترين رسانههاي جهاني راجع به ايران، واقعيتها و ظرفيتهاي کم نظير گردشگري آن مطالبي را منتشر کنند.
وي با اشاره به اينکه کارهاي زيادي در خصوص توسعه گردشگري در کشور انجام شده است، گفت: هر چند فعاليتهاي زيادي در زمينه گردشگري انجام دادهايم که حتي منجر به اشتغالزايي و توسعه اقتصاد بومي شده است، اما اين موضوع و بحث اصلي ما در توسعه گردشگري نيست، چون اصليترين موضوع اين است که انسانها بايد بزرگ شده و يکي شوند تا همه از ظرفيتهاي يکديگر استفاده کنند.
رييس سازمان با بيان فلسفه وجود انسان ها در کنار يکديگر براي ارايه جلوههاي خداوندي به صورت عاليترين صورت تجلي، تصريح کرد: دنيا بايد باهم مراوده داشته باشد و هرکه هرچه دارد سر سفره بياورد، ما هم امروز مدعي هستيم ايرانيان ميتوانند در آن سفره رنگين که بايد به همايش انسانها تشبيه شود، سهم بيشتري داشته باشند، اين فلسفه توسعه گردشگري است. به عبارت ديگر فلسفه توسعه گردشگري از نظر ما، سهم بيشتر ايران در همايش جهاني انسان است.
محمدحسين برزين، رئيس ستاد تبليغات و نمايشگاهها نيز در ادامه اين بازديد، بر ضرورت حضور رسانهاي و تبليغات در بازارهاي هدف گردشگري کشور تأکيد کرد و گفت: امسال براي پوشش بازار گردشگري کشورهاي عربي با شبکه الجزيره و براي بازار گردشگري اروپا با يورونيوز همکاري خواهيم داشت. هم چنين با توجه به اينکه در سايه اقدامات انجام شده از سوي ستاد، بازار گردشگري آسياي جنوب شرقي به بازاري پرظرفيت براي گردشگري ايران تبديل شده است، به همين دليل در تلاشيم تابا يکي از شبکههاي بزرگ چينيزبان براي پخش تيزرهاي تبليغاتي گردشگري قرارداد منعقد کنيم.
برزين گفت: ستاد تبليغات و نمايشگاه ها با نگاهي بنيادي به چشم انداز 20 ساله گردشگري در صدد آن است تا با تبليغات محيطي و جهاني حضوري متفاوت و تصويري مانا از ايران را در عرصه صنعت جهانگردي داشته باشد.
رييس ستاد تبليغات و نمايشگاهها با اشاره به بازارهاي هدف گردشگري ايران گفت: سازمان در يک برنامه ريزي کلان براي دستيابي به افق هاي چشم انداز 20 ساله مبني بر جذب يک و نيم درصد از گردشگران جهاني بازارهاي هدف خود را در 3 گروه کلان عرب، آسياي جنوب شرقي و اروپا نهايي کردهايم که ستاد تبليغات و نمايشگاهها نيز با اتکا به همين برنامهريزي به عنوان مجري در سال جاري در 28 نمايشگاه با اولويت اول و دوم حضور مييابد.
برزين با تاکيد بر تثبيت نام ايران در نمايشگاههاي جهاني به عنوان کشوري مدعي در توسعه صنعت گردشگري گفت: ستاد تبليغات و نمايشگاه ها در سال جاري به عنوان متولي برگزاري هفتههاي فرهنگي با حضور در هندوستان، فرانسه و سوريه يادگارهاي ارزندهاي را به جاي گذاشت که اميد ميرود با افزايش اين هفتهها در توسعه مناسبات فرهنگي و گردشگري نقش موثري ايفا کند.
برزين هم چنين با اشاره به فعاليت هاي ستاد تبليغات و نمايشگاه ها در سال شکوفايي و نوآوري گفت: مطالعات استفاده از نمايشگاه هاي مجازي و شيوه Tele – Exhibition از سوي ايران در نمايشگاههاي گردشگري جهان آغاز شده و اميد ميرود که با تحقق اين ايده، تبليغ جاذبهها و پتانسيلهاي گردشگري ايران در سطح جهان به خصوص توسعه تورهاي دچار تحولاتي بنيادين شود.
/100
انتهای پیام/