وي اضافه کرد: يکي از برنامههاي اساسي در توسعه گردشگري کشور ما جذب 20 ميليون گردشگر تا پايان سال 2020 است.
سرپرست دفتر بازاريابي و تبليغات معاونت گردشگري در ادامه بيان کرد: کشور ژاپن به دليل تعداد زياد گردشگران خروجي و جاذبههايش يکي از کشورهاي بازار هدف اول ماست.
وي گفت: روابط گسترده تجاري و سياسي، وجود پرواز مستقيم هوايي و اشتراکات فرهنگي ميتواند زمينه ورود گردشگران ژاپني به کشور ما را فراهم کند.
اسفنديار در خصوص جاذبههاي کشور ژاپن و مشابهت آن با ايران تصريح کرد: کشور ژاپن همانند کشور ژاپن داراي چشمههاي آبگرم معدني است که ما در سفر به اين مناطق الگوهايي از آنها برداشته و در حال پياده کردن هستيم تا بتوانيم استفاده از آبگرمهاي ايران را به عنوان يک محصول به گردشگران ارائه دهيم.
وي با اشاره به دانشجوياني ژاپني که به ايران سفر کردهاند، افزود: اين سفر ميتواند واقعيتهاي ايران را به ژاپن معرفي کند .
اسفنديار با اشاره به اقدامات معاونت گردشگري سازمان ميراث فرهنگي در خصوص توسعه گردشگري گفت: راهاندازي دفاتر اطلاعرساني در کشورهاي مختلف جهان از جمله ژاپن، تايوان و برگزاري 30 تور آشناسازي از کشورهاي هدف اول و دوم در شش ماهه دوم سال و همکاري مشترک با سفارتخانهها و ارائه تسهيلات به گردشگران ورودي به ايران از جمله اقدامات صورت گرفته در ايران در راستاي توسعه گردشگري است./102
انتهای پیام/