وي افزود: در ايران کارهاي تحقيقاتي زياد انجام شده است ولي بخش اجرايي از بخش علمي جدا است. به عنوان مثال جشنواره برترينهاي صنعت گردشگري برگزار شد، ولي در دانشگاههايي که رشته توريسم و جهانگردي را تدريس ميکنند پوستري از برگزاري اين همايش ديده نميشد و بيشتر استادان نيز از اين برنامه خبر نداشتند، مگر استاداني که زماني در آموزشگاههايي که آموزشهاي کوتاه مدت گردشگري دارند، تدريس ميکردند.
احساني ادامه داد: اگر بين استادان دانشگاهها و کساني که کار اجرايي ميکنند هماهنگي باشد و پاياننامههاي دانشگاهي و پروژههاي تحقيقاتي هماهنگ با نيازهاي گردشگري کشور اجرا شود، بسياري از مشکلات ما حل خواهد شد.
وي تاکيد کرد: به اين ترتيب هم منابع آموزشي تامين ميشود و هم بودجههاي بسياري بيهوده از بين نميرود. در نتيجه فعاليتهاي انجام شده همديگر را همپوشاني ميکنند و نيازهاي بوميسازي گردشگري ايران نيز رفع ميشود./102
انتهای پیام/