طي اين مراسم همچنين نمايشگاه مجازي گردشگري ايران به منظور گسترش اطلاعرساني و تبادلات اقتصادي ميان دفاتر خدمات مسافرتي و تورگردانان ايراني با همتايان خارجي نيز گشايش يافت.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري پس از شنيدن توضيحات کارشناسان ستاد تبليغات و نمايشگاههاي سازمان در خصوص اين دو پروژه گفت: با توجه به قابليتها و مزيتهاي نمايشگاه مجازي، برنامهريزيها بايد به گونهاي باشد که حضور همه جانبه بخش خصوصي در اين پروژه بيش از پيش ديده شود. از اين رو براي ارتقاي جايگاه صنعت گردشگري در فرايند تبليغات بايد به گردشگري مجازي توجه بيشتري شود و ستاد تبليغات نيز بايد تبليغات و اطلاعرساني مناسبي براي نمايشگاه انجام دهد.
وي تاکيد کرد: راهاندازي بانک عکس و نمايشگاه مجازي گامي مهم براي توسعه مباني کيفي تبليغات گردشگري است.
رضا خسروي معاون تبليغات ستاد تبليغات و نمايشگاه نيز در اين مراسم در زمينه نحوه شکلگيري و تکميل بانک عکس گفت: به دليل نياز صنعت گردشگري و تبليغات اين حوزه به عکسهايي با کيفيت بسيار بالا و به روز و مشکلاتي که در حوزه تبليغات در اين خصوص با آن مواجه بوديم ، طي 2 سال گذشته طي برآورد يک طرح کارشناسي، مقدمات تئوريک و سپس اجرايي بانک عکس با استفاده از پيشرفتهترين سيستمهاي جستجو آغاز شد.
وي افزود: تاکنون بيش از 50 هزار فريم عکس در قالب تصاوير ديجيتال و اسلايد جمعآوري و در بانک عکس جاذبههاي گردشگري ايران قرار داده شدهاست تا در اختيار تبليغات گردشگري، محققان و افرادي که مايل به معرفي ايران در سطوح ملي و جهاني هستند، قرار گيرد.
وي ادامه داد: در اين آرشيو بزرگ بيش از 50 عکاس حرفهاي با پيشرفتهترين تجهيزات عکاسي، 30 استان کشور و مناطق مختلف را درنورديده و جاذبههاي کشور را به تصوير کشدهاند، نتيجه اين زحمات نيز تشکيل بانک بزرگ عکس گردشگري ايران است.
خسروي خبر داد: به زودي بخشي از اين عکسها در سايت رسمي گردشگري ايران به نمايش گذاشته خواهد شد.
وي در خصوص نحوه طبقهبندي عکسها نيز گفت: تصاوير بانک عکس بر اساس طبقهبنديهايي مانند استاني و به تفکيک جاذبههاي موضوعي مانند ميراث جهاني ايران، طبيعت، تاريخ، معماري، ورزش و امثال اينها تقسيم شدهاست تا مخاطب به راحتي امکان دسترسي به تصاوير را با دو روش مکتوب و جستجوي کامپيوتري داشته باشد.
خسروي همچنين در ادامه با اشاره به تلاش کارشناسان ستاد تبليغات براي تدوين کتاب جامع گردشگري ايران با تيراژ 17 ميليون جلد براي پخش در ميان تمام خانوادههاي ايراني با کمک و حمايت بخش خصوصي گفت: اين کتاب شامل معرفي استانهاي ايران و تمام پتانسيلهاي گردشگري اين استانها با استفاده از معرفي تمام امکانات و داشتههاي گردشگري هر استان است و در نوع خود يکي از موثرترين و کاربرديترين روشهاي تبليغاتي براي توسعه ايرانشناسي، ترويج فرهنگ گردشگرپذيري و رونق گردشگري د اخلي خواهد بود.
وي گفت: 3 ماه است که تحقيق منابع مورد نياز اين کتاب با همکاري زبدهترين پژوهشگران دانشگاهي و گردشگري آغاز شده و فرايند اجرايي آن نيز به زودي با همکاري بخش خصوصي آغاز ميشود.
معاون تبليغات ستاد تبليغات و نمايشگاه همچنين گفت:فاز نخست کتاب جامع گردشگري ايران در استان تهران نهايي شده و اميدواريم قبل از آغاز سفرهاي تابستاني سال 88 با تيراژ يک و نيم ميليون در اختيار خانوادههاي پايتخت قرار گيرد.
وي افق فراروي بانک عکس جاذبه هاي گردشگري را با همکاري سازمان هاي استاني، معاونتهاي سازمان مرکزي و پروژههاي عکاسي در حال اجرا تا پايان سال جاري، 500 هزار فريم ارزيابي کرد. /100
انتهای پیام/