به گزارش ميراث آريا (CHTN) ، حسين تهراني در نشست خبري انجمن حمل و نقل ريلي ايران در جمع خبرنگاران افزود: قطعه بم - زاهدان از راه‌آهن هاي کرمان - زاهدان ، راه‌آهن نظاميه - مياندشت، خرمشهر - شلمچه، اصفهان – شيراز و اراک - ملاير به عنوان بخشي از راه‌آهن غرب و از جمله طرح‌هاي ريلي است که خط آهن آن تا پايان سال مالي 87 به بهره‌برداري مي‌رسد.

وي تصريح کرد: براي تکميل 13 طرح ساخت راه‌آهن در مجموع به طول 4 هزار کيلومتر به 7 هزار ميليارد تومان اعتبار نياز است .

تهراني گفت: امسال به عنوان نخستين سال اجراي لايحه مديريت سوخت از 6 هزار ميليارد تومان اعتبار حمل و نقل برون شهري 280 ميليارد تومان به طرح‌هاي راه‌آهن‌سازي اختصاص يافت و اميد است در بودجه سال آينده اين رقم 3 تا 4 برابر افزايش يابد .

معاون شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل کشور خاطرنشان کرد: براي رسيدن به اهداف چشم‌انداز بيست ساله، ساخت راه‌آهن در کشور بايد از وضع کنوني به ميزان سه برابر افزايش يابد.

تهراني گفت: راه آهن قزوين_ رشت_ آستارا از مهمترين طرح‌هاي ريلي و گلوگاه راهگذر شمال - جنوب در بخش ريلي است و مذاکرات ايران با روسيه و آذربايجان در يک سال اخير سرعت خوبي گرفته است.

وي افزود: کنسرسيوم مشترکي ميان اين سه کشور در حال شکل گيري است تا پس از تدوين مقررات و ضوابط، تکميل اين طرح مهم سرعت گيرد.

وي با بيان اينکه در حال حاضر ميزان کار انجام شده بيش از بودجه اختصاص يافته است، گفت: تکميل راه‌آهن غرب کشور که در قطعه اراک - ملاير - کرمانشاه 270 کيلومتر و تا مرز خسروي 270 کيلومتر و انشعاب آن از ملاير به همدان 75 کيلومتر در مجموع حدود 620 کيلومتر است به 850 ميليارد تومان اعتبار نياز دارد که تا پايان سال گذشته 66 ميليارد تومان اختصاص يافت.

تهراني از پايان مطالعه چند طرح ريلي از جمله راه آهن چابهار فهرج و اتصال راه آهن چابهار به مشهد خبر داد و گفت : آغاز طرح‌هاي جديد ريلي منوط به تامين منابع مالي علاوه بر تامين منابع طرح‌هاي در حال اجراست. /105

انتهای پیام/

کد خبر 1387072335