محمد هادي ايازي در ادامه گفت: برخي از اين تقاطعها عملا بسته شده و يا با فاصله ديگر ايجاد شدهاند، برخي نيز امکان دارد غير هم سطح شده باشد و برخي نيز در آينده غير هم سطح ميشوند.
سخنگوي شهرداري تهران اظهار کرد: خط 2 بي ار تي که از ميدان آزادي تا سهراه افسريه به طول 18 کيلومتر است اين خط روزانه 200 هزار نفر مسافر را جابه جا ميکند در حاليکه در گذشته چنين وضعيتي نبود .
وي با بيان اينکه بازده و خروجي خطوط بي آر تي مورد رضايت عامه مردم بوده است تصريح کرد: در اين طرح اشکالاتي وجود دارد از جمله همين بحث تقاطعهاي غير همسطح است که بايد اين اشکالات را برطرف کنيم.
ايازي با بيان اينکه لازم است مسئله توسعه حمل و نقل عمومي در برنامه جدي تمامي دستاندرکاران دولتي و غير دولتي قرار گيرد يادآور شد: در افق چشم انداز 1404 طرح جامع حمل و نقل تهران ما بايد سهم تهران از 5/ 5 درصد امروز به 30 درصد ارتقا پيدا کند و اين بيانگر 5/24 درصد عقب ماندگي است.
وي با بيان اينکه لازم است سهم اتوبوسراني از 17 درصد به20 درصد افزايش پيدا کند و سهم تاکسيراني که 5/21درصد است به 20 درصد برسديادآور شد: مجموعه اينها 75 درصد از سهم حمل و نقل عمومي را در بر ميگيرد و 25 درصد ديگر سهم بخش خصوصي است که شامل وسائط نقليه شخصي همچون موتور سيکلت، وانت بار و انواع سرويسهاي ديگر است.
ايازي با اشاره به مشکلات موجود در حمل و نقل عمومي گفت: ما طي 25 سال گذشته موفق به احداث50 کيلومتر خط مترو شديم يعني سالي 2 کيلومتر و چنانچه قرار باشد ما در افق برنامه به آن چيزي که ميخواهيم برسيم بايد سالي 5/22 کيلومتر خط مترو احداث کنيم.
وي با بيان اينکه در حال حاضر نزديک به 7 هزار و 300دستگاه اتوبوس در سطح شهر فعال است گفت: از اين تعداد يکسري بايد عملا از رده خارج شوند به طور متوسط حدود 6000 دستگاه از اين اتوبوسها ميتوانند در مسير قرار بگيرند که اين براي شهروندان مشکل ساز است.
وي در پايان خاطر نشان کرد: در راستاي برطرف کردن مشکلات موجود دربخش حمل و نقل شهري لازم است مجموعه مديريت شهري، دولت و مجلس در تلاش برآيند تا مشکلات موجود در اين زمينه را هموار کنند که اين خود نياز به برنامهريزي دارد./115
انتهای پیام/