به گزارش ميراث آريا (chtn) بيش از يک‌سال از اجراي طرح نوبت‌دهي سيستماتيک در بانک‌ها مي‌گذرد. طرحي که در آغاز به منظور رعايت حق تقدم در بانک‌هاي خصوصي به اجرا درآمد و پس از مدتي بانک‌هاي دولتي نيز به آن مجهز شدند.

گرچه در آغاز اجراي اين طرح همه از آن احساس رضايت مي‌کردند ، زيرا ديگر نيازي به ايستادن در صف‌هاي طويل احساس نمي‌شد و هرکس مي‌توانست با گرفتن شماره و بدون نگراني از اينکه فرد ديگري نوبت او را بگيرد با خيال آسوده بر روي صندلي نشسته و در انتظار خواندن شماره خود باشد اما بعد از مدتي از اجرايي شدن اين طرح مشکلات آن‌ نيز نمود پيدا کرد.

نوبت‌دهي سيستماتيک در بانک‌هاي دولتي دليلي شده است که کارمندان اين بانک‌ها با خيال آسوده و سرصبر نسبت به راه‌اندازي کار مشتريان اقدام کنند و سرعت پايين رسيدگي آن‌ها به امور مراجعان سبب افزايش جمعيت و شلوغي بانک‌ها شده است.

درحاليکه پيش از اين تجمع منتظران پشت هر باجه سبب مي‌شد کارمندان بدون فوت وقت به کار آن‌ها رسيدگي کنند و اين امر سرعت کار را بالا مي‌برد طرح نوبت‌دهي در بانک‌ها نه تنها وضع را بهتر نکرد بلکه سبب تعلل در خدمت رساني پرسنل بانک‌ها شده است که اين امر نارضايتي شهروندان را نيز در پي دارد.

حال اين سوال پيش مي‌آيد که واقعا مشکل کجاست؟ آيا بهتر نيست بعد از اينکه طرحي ارائه و به مرحله اجرا مي‌رسد اندک نظارتي نيز بر نتيجه آن صورت پذيرد و در صورت بروز مشکل و اختلالي در روند کار نسبت به رفع آن اقدام شود؟/115

انتهای پیام/

کد خبر 1387081150