رشد صنعت گردشگري ايران، نيازمند گسترش تبليغات داخلي و خارجي است

به گزارش ميراث آريا(chtn) و به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي ، جعفر عطار افزود: وجود تبليغات منفي در خارج کشور و کمبود تبليغات داخلي در حوزه گردشگري يکي از دلايل عدم رشد صنعت گردشگري ايران است که اقدام در اين زمينه مي تواند باعث رشد بهينه اين صنعت شود.

وي فقدان آشنايي مردم با مکان‌هاي اقامتي و ضعيف بودن ناوگان هوايي کشور را از ديگر مشکلات و چالش‌هاي پيش روي صنعت گردشگري کشور دانست و گفت: کمبود و ضعف تسهيلات بين راهي در مسيرهاي گردشگري کشور، يکي از بزرگترين مشکلات اين صنعت است که بايد به صورت زير ساختگي به آن پرداخته شود.

عطار توان معيشتي مردم را يکي ديگر از عوامل تاثيرگذار در صنعت گردشگري کشور، برشمرد و افزود: در شرايطي که 70 درصد مردم ما در خط فقر بسر مي برند، به طور طبيعي نمي توانند به سفر به عنوان يک امر مهم و ضروري فکر کنند.

وي با اشاره به بحث سفر کارت و تاثير آن در ميزان افزايش گردشگري در کشور نيز گفت: اين طرح هنوز در مشهد اجرايي نشده و تاکنون در اين زمينه فردي مراجعه نکرده است.

وي در رابطه با تاثير نرخ نامه هتل ها و مکان‌هاي اقامتي گردشگران در افزايش، يا کاهش رشد صنعت گردشگري کشور اظهار داشت: شواهد نشان مي دهد اين موضوع هيچ تاثيري در اين زمينه ندارد.

عطار با بيان اين که خصوصي سازي در عرصه صنعت گردشگري مي تواند اين صنعت را به بهره وري برساند افزود: دولتي بودن اين بخش، سبب زمانبرشدن کارها شده و نيز به طول کشيدن تصميم گيري ها مي‌انجامد ./106

انتهای پیام/

کد خبر 1387081522