وي در خصوص ويژگيهاي اين اثر هنري گفت: همه خطوط و نقوش تابلو و عناصر آن متوجه حضرت ثامنالحجج(ع) که در سمت راست بالاي تابلو در هالهاي از نور قرار گرفته و عليرغم اينکه نقاشان بزرگ نور را در صورت قدسيان ترسيم ميکنند در اين اثر علاوه بر صورت، نور در تمام بدن امام رضا (ع) ساري و جاري است.
شايق افزود: تمام منحنيهاي اين تابلو به سوي امام هشتم(ع) ختم ميشود و پرسوناژ امام از لحاظ رنگ و فرم طوري قرار گرفته که در فراز بوده و باقي عناصر در فرود باشند و در چهره بچه آهواني که به خدمت حضرت رسيدهاند حالتي از خوشحالي و اطمينان توأم با احترام ديده ميشود و اين احترام به صورت زانو زدن در برابر امام متجلي است.
وي با اشاره به نوآوريها و خلاقيت بسيار قوي در آثار فرشچيان گفت: وي به وجود آورنده سبک و مکتب خاصي در نقاشي ايراني است که در عين توجه به به اصالت ايراني هستند که در عين توجه به اصالت مباني سنتي اين هنر با ابداع شيوههاي نو، قابليت و کارايي نقاشي ايراني را افزايش داده و اين هنر را غنا بخشيده است.
گفتني است با تأسيس موزه استاد فرشچيان در مجموعه فرهنگي و تاريخي سعدآباد اين امکان فراهم شده که هنردوستان بتوانند آثار اين هنرمند بزرگ را در يک مجموعه مورد بازديد قرار دهند./120
انتهای پیام/