کشف يافته‌هايي از عصر پارينه‌سنگي در جنوب انگلستان

به گزارش ميراث آريا (chtn)، بناهاي سنگي و کشف بقايايي از آنچه که به تصور باستان‌شناسان اردوگاهي چند هزار ساله بوده است آنها را متقاعد ساخت که اين منطقه متعلق به دوره ميان‌سنگي انگلستان در سال‌هاي 8500 تا 4000 قبل از ميلاد مسيح است.

باستان‌شناسان عنوان کرده‌اند در صورت عدم محافظت از اين منطقه که در نزديکي خط ساحلي نوندون (Nevendon) در جنوب انگلستان قرار دارد، به زودي شاهد پوشيده شدن اين منطقه از ته ماند‌هاي فاضلابي شهر خواهند بود.

مايکل پيج، سخنگوي شوراي ايسکس (محل کشف اردوگاه 9000 ساله) گفت: براي محافظت و جلوگيري از خطر احتمالي که در انتظار اين منطقه باستاني است، بايد بررسي‌هاي باستان‌شناسي بيشتري به منظور يافتن راه‌حلي براي تغيير مسير ته ماند‌ها انجام داد.

وي افزود: در صورت لزوم بايد تمام اشيا به دست آمده از اين منطقه را به مکاني ديگر انتقال داد زيرا نمي‌توان مانع فعاليت‌هاي توسعه شهري براي در امان ماندن اين منطقه شد.

ساکنان اين منطقه، کوچ نشيناني بودند که از راه شکار حيواناتي همچون خرس، پرنده‌هاي وحشي و گوزن‌ها زندگي مي‌کردند. کشف ابزار شکار ساخته شده از چوب، استخوان حيوانات و سنگ‌هاي چخماق دليلي بر اين مدعاي باستان‌شناسان است./109

انتهای پیام/

کد خبر 1387082114