وي با تاکيد بر ضرورت باز تعريف چشماندازهاي اقتصادي صنعت گردشگري در کنار ديگر ابعاد اين صنعت گفت: بايد تبليغات منسجمي در ابعاد ملي و بينالمللي براي معرفي جاذبههاي ايران آغاز شود که حضور پرحجم ايران در نمايشگاههاي گردشگري شروع خوبي براي تحقق اين هدف ارزيابي ميشود.
سفير جمهوري اسلامي ايران در لندن افزود: براي افزايش تبليغات محيطي گردشگري، دفتر اطلاعرساني گردشگري ايران در لندن به زودي آغاز به کار ميکند.
موحديان با اشاره به بحران اقتصادي غرب که مقارن با برگزاري نمايشگاه لندن بود، تاکيد کرد که در صورت برنامهريزي، تبليغات دامنهدار در بازارهاي گردشگري جهان، ميتوان اين تهديد را که هم اکنون طلايههاي آن با کاهش مسافرتها آغاز شده، تبديل به فرصت کرده و بخش بزرگي از گردشگران جهاني را جذب ايران کرد.
وي افزود: اهميت برنامهريزي براي تبليغات گردشگري زماني بيش از پيش نمايان ميشود که مشکلات تکنيکي و تبليغات منفي عليه کشورمان مد نظر قرار گيرد. با اين پيش زمينه ميتوان مدعي بود که توسعه گردشگري افقهاي روشني را از اهداف ترسيم شده در چشمانداز 20 ساله نمايان خواهد ساخت.
رييس ستاد تبليغات و نمايشگاهها نيز با تقدير از فعاليتهاي سفارتخانههاي ايران در توسعه گردشگري، برگزاري 8 هفته فرهنگي در کشورهاي خارجي، حضور موثر در52 نمايشگاه جهاني در کشورهاي هدف گردشگري، پخش 70 هزار اسپاد از شبکههاي الجزيره، يورونيور و MBC، توليد 638 نوع اقلام تبليغاتي در 17 زبان زنده دنيا و ... را از جمله فعاليتهاي تبليغي گردشگري ذکر کرد و يادآور شد که از برايند اين فعاليتها، اکنون نام ايران در بازار جهاني صنعت توريسم به رقيبي قابل اعتنا و مقصدي تمام عيار براي سلايق مختلف گردشگري تبديل شده است.
در اين ديدار نمايندگان بخش خصوصي نيز به تشريح ديدگاههاي خود در خصوص موانع توسعه صنعت گردشگري و ارايه راهکارهاي لازم پرداختند. توسعه دفاتر اطلاع رساني ايران در کشورهاي هدف گردشگري، گسترش تبليغات محلي و ميداني، حمايت از سرمايهگذاران گردشگري، حمايت از دفاتر مجري تورهاي ورودي و غيره از جمله محورهايي بود که در اين ديدار از سوي بخش خصوصي ارايه شد./100
انتهای پیام/